< Tilbake til oversikten

alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

guro sa for siden:

Vi skal ha 8-årsbursdag på fredag. Og den der "gotteposen" er så viktig - for bursdagsbarnet. Jeg har prøvd å finne på "lure" ting. I fjor kjøpte jeg jojoer i stedet. Men det er liksom ikke bra nok ... Jeg har kjøpt sukkerfritt ... men har litt dorlig samvittighet for å gjøre det også, når jeg ikke vet hvordan de små magene reagerer ..
[font=Comic Sans MS][/font]
Noen tips?

Anne sa for siden:

Atte...tror ikke ungene har så vondt av litt godiser på en bursdag jeg da, men....:cool:

Hva koster en godtepose da? Hva koster en kinobillett? Bytte godtepose med kinobillett? Forundringspose...plukket på Glitter?

Ellers så vet jeg tyggis i alle varianeter er ok, popkorn (anbefalt av Fedon), ...og litt snop vel....:cool: Ren sjokolade (mørk/lys) Tror innpakningen til godisene er viktigere enn innholdet....Lipgloss m/smak

Ikke mye hjelp å få her:p

guro sa for siden:

Hadde det bare vært en bursdag så. De får jo litt søtt eller også, kaker og slikt .. mange som får "tanken" full allerede der ... og det blir full fart i huset ...

Men glitter og lippgloss var kanskje ikke så dumt. Det må jeg spørre Storesøster om ... [/quote]

luringen sa for siden:

mandariner, små poser med peanøtter (obs på allergier da,...), klistremerker, rosiner, aprikoser, en del av det den lille nøttefabrikk har, tørket eksotisk frukt, popcorn, små såper fra bodyshop, ...men la dem få NOE vanlig godt kanskje? Men mindre..

jeef-micro sa for siden:

Små jenter er jo veldig glade i ting som glitrer da... Klistremerker, glansbilder, hårpynt, lipglos er allerede nevnt, kinderegg viss du først skal ha noe godt, mye luft i midten der...

Albertine sa for siden:

Eller en femtilapp i kronestykker.....? :p

Summer sa for siden:

Jeg tror jeg er enig i alt som er sagt her. :)

Jeg tror jeg ville satt sammen en liten pose med:

• De selger poser med småpakninger med mørk sjokolade fra freia, og hatt en slik oppi.
  • Også selger de lignende poser med bokka, og hatt en slik oppi.
  • Noe klistremerkegreie
  • En kjærlighet eller lipgloss (de varer lenge)eller en av hver, de spiser ikke begge i besøket likevel.;)
  • Og en liten pakke med smarties.Jeg synes egentlig det er mer enn nok jeg. Det er ikke så mye som skal til.

Jeg har tenkt og tenkt på dette med poser, og jeg synes det er en uting. Og den utingen prøver jeg å unngå mens poden er i barnehagen, men når han begynner på skolen, så tror jeg nok at jeg vil gå for en litt alternativ variant for å unngå å stille min unge i et dårlig lys i forhold til de andre ungene. Jeg vil ikke at han skal bli stemplet som "han der med det kjedelige selskapet der vi ikke får godteposer engnang..." :rolleyes:

Har du tenkt på å ha fisking? prøver å se for meg trappen Er det mulig å fiske ut stuevinduet og ha mannen til å stå utenfor å hekte på? (Jeg tenker at dersom man gjør det litt gøy, så tar det oppmerksomheten vekk fra innholdet liksom. :))

Summer sa for siden:

Mye bra forslag, men Kinderegg er jo genialt da! Det er jo tre ting i en! :eek: Det går jo ikke an... :p

luringen sa for siden:

fiske bak et forheng er knallgøy!! Og pilkast! premie her gang! Og det trenger jo ikke være så mye snop det.

guro sa for siden:

Takk for mange bra tips.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det blir nok en form for kombinert pose, men litt godt og litt annet ... Men det må være skattejakt, og jeg har fått detaljetre instruker på hvordan det skal være. Jeg missforsto nemlig et år, og lagde skattekart og gjemte en "ordentlig" skattekiste ute. Det ble feil. Det skal fåregå inne, på et rom ... :o

Anne sa for siden:

Kjekt de vet hva de vil ha...:p Vi arrangerte "karaoke" en gang på 70-tallet, lenge før navnet var kjent for meg ihvertfall. Og det slo skikkelig an den gangen:cool:

Lykke til med feiringen av storesøster. Hilse henne fra meg og da....:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.