Jeg begynner å bli evinnelig lei av at jentungen min blir hyper de dagene det feires bursdag i barnehagen. Det er de søte kakene som har skylda. Så når hun fyller år neste gang tenkte jeg å ta med noe annet enn kaker. De voksne i barnehagen sier de er evindelig lei av sjokoladekaker i tusen varianter. Og is og pølser. Det er liksom det det går i. Noen som har noen forslag til litt sunnere bursdagsmat. Noe som er greit å ta med i barnehagen og greit å lage til mange. Og selvfølgelig bør det jo være noe godt da. Tenkte på lettsalta popkorn. Men må jo ha noe mer..
Hva med å steke lavkarbovafler (uten sukker) og ha rørte bær til?
Eller bake Fedons franske sjokoladekake?
Eller ha med Pizza?
I vår bhg er det de i bhg som lager kosen og barna får velge selv. Så eneste måten vi har klart å påvirke er at foreldrerådet har fått dem til å slå sammen feiringer som ligger nærmt hverandre i tid. (Det blir liksom 2-3 i måneden når det er 24 unger og 10 måneder, og det er nesten en gang i uken...)
Tusen takk.. akkurat hva jeg var ute etter. Uff.. Fjonken må lære seg til å søke først og spørre etterpå.. Sorry.. skal bli bedre på dette, bare gi meg litt tid..:o
Har problemer med internett,men lavkarbo er nesten grei. Det jeg vil si er at is er ti ganger bedre enn kaker vaffal.Og ungene elsker is.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.