< Tilbake til oversikten

Sucralose/Aspartam

Fedonisten sa for siden:

Nå er det jo ikke så mange produkter vi kan sammenligne med enda, men jeg spør likevel:

Er det noen av dere som reagerer på Sucralose - som ikke reagerer på Aspartam?

For ordens skyld; med reagere mener jeg om dere merker det på magen. Både slik og sånn - for å si det sånn :p

Jeg tror nemlig jeg gjør det - men syns det er så rart.

:klem:

Zoë sa for siden:

Jeg reagerer mest på malitol, mindre på aspartam og minst på sucralose.

Gleder meg til jeg er i mål vektmessig sett, og heller kan begynne å bruke små mengder sukker istedet for søtstoff - er ikke bra for magen min....!

Albertine sa for siden:

Av maltitol får jeg magesjau. Av aspartam får jeg søtsug. Av sucralose/splenda merker jeg ingenting. :)

Nille sa for siden:

:ja: samme her. Men jeg bruker så lite søtstoff at det sikkert ikke er nok til å få noen reaksjon uansett !

Albertine sa for siden:

Jeg bruker bare en dæsj Splenda i ny og ne. Bruker ikke noe annet nå, klok av skade.

Karin sa for siden:

Merker litt i magen av maltitol, men jeg spiser ikke så mye av det. Begrenser seg selv, liksom...

Splenda merker jeg ingenting av. Heller ikke Natreen. Faktisk ikke Aspartame heller... Men det blir ikke mye av det heller, da. En og annen lettbrus en gang i blant. Prøver å begrense det. Men nå som det fins Cola Light med splenda, har jeg mindre dårlig samvittighet hvis jeg tar en flaske.

Iset sa for siden:

Cola lighten er ødelagt... :mad:
Jeg liker den ikke som den er nå, smaker altfor søtt.

themonk sa for siden:

Jeg får trøbbel med magen av Splenda, så jeg har måttet slutte helt med det.

Karin sa for siden:

(Vet du, Iset, jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig med deg... Men kan jo liksom ikke si det høyt da, siden vi har lengtet etter dette med sucralose...)

Nena sa for siden:

Tenk om de kunne redusert bare LITT på mengden Splenda - da tror jeg den ville blitt helt perfekt.. synes også den nye Cola Light'en er altfor søt:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.