< Tilbake til oversikten

Zoë klør seg i hodet....

#1

Zoë sa for siden:

Jeg er så ivrig på å kaste meg over Atkins diett, men det er så mye å orientere seg i!

Noen som kan forbarme seg over meg å sparke meg i gang med induksjonsfasen?
Det hadde vært fint å få tips om en grei spiseplan for en dag ( en typisk frokost, lusj etc).

Lurer også på disse strixene; hva heter de, og får man kjøpt de på apotek?

Har så lyst til å komme igang - og så får jeg lese meg opp undeveis! ;)


#2

Iset sa for siden:

Jeg vil anbefale deg å lese dagboken til Nille, og andre her inne. Der får jeg mange tips til matretter. Nille er flink å skrive det opp veldig oversiktelig, så du får tips til frokost,lunsj, middag osv.
Ellers kan du se her:

Atkins induksjon

Der kan du jo sette sammen litt av hvert av den maten som er tillatt ;)

Er du lei av egg, anbefaler jeg deg å kjøpe litt inn fra Atkins.com-shop. Jeg skal snart bestille en ny ladning. Anbefaler deg ADVANTAGE-barene. De er gode og mettende.

Klem fra Iset


#3

Zoë sa for siden:

Takk for svar, Iset!

Jeg er kjempemotivert ( det eneste som tar motet fra meg, er fravær av frukt...... Det synes jeg er helt forferdelig :( )

Jeg har lest innleggene dine på DB og NM, og skjønner av dem at du har gått ned en del på Atkins diett.

Har det vært vanskelig, synes du?
Gikk du raskt ned i vekt i starten?

Ser jo her inne at endel sier de ikke går ned og sånn, og da blir jeg litt blek!
Så mye innsats uten betaling!
Men det går vel greit hvis en er nøye med dietten?:confused:

Vel, jeg liker i hvertfall alltid å lese dine innlegg - enten her eller på babysider!
Kommer nok til å være endel her inne for å få gode råd + holde motivasjonen oppe :)


#4

HP sa for siden:

Du kan begynne å spise bær etter ca 3 uker, frukt kommer senere... :)

Det du trenger å gjøre er å bestemme deg for når du ønsker å begynne på induksjonen - 14 dager... Planlegge litt, slik at du ikke får en serie med fødselsdager eller andre begivenheter som medfører karbohydratkonsum. :p

Induksjonen kan du kjøre som en "prøvetur", men det er viktig å holde seg til dietten... :)

Gleder meg til å høre mer fra deg! ;)


#5

Iset sa for siden:

Tuuusen takk Zoë:) så koselig, nå ble jeg glad :D

Ja jeg har gått ned 14 kg, og skulle vel ha gått ned 20 minst til nå, men som jeg har skrevet her i dagboken min (som jeg oppdaterer en gang hvert halvår :rolleyes: ) så har jeg ikke vært så flink før og rundt påske, har spist mye sjokolade og drittmat. Men jeg er flinkere nå! Så jeg håper iallefall å runde 20 kg til midten av sommeren. Får se, har det ikke så travelt, vekten går jo uansett ned, om det så tar 2 mndr eller et år.

Ja frukten savner jeg også, men du vet at du kan spise BÆR? :) Jeg spiser som regel en liten skål med jordbær eller blåbær til dessert eller som kveldskos til en film etc. Har pisket krem på. Ha alltid frosne bær (uten sukker) i fryseren, så har du kos på lager) :)

Og når du er ferdig med induksjonen så kan du spise litt frukt, som kiwi, grapefrukt osv. Druer er min favoritt, men det tror jeg egentlig ikke vi skal spise.. :(

Det er jo egentlig ikke så mye innsats når du tenker deg om. Grete Roede, DET er innsats det. Telle kalorier og gå sulten hele dagen. Uff nei. På Atkins kan du jo spise deg mett med god mat med masse smak. Ta en titt på oppskriftsidene her, der finner du mange tips til gode middager og lunsjer:)

Klem fra Iset


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.