< Tilbake til oversikten

Brus søtet med sucralose?

#1

Zoë sa for siden:

Finnes det i Norge?

Legger ikke skjul på et jeg er brus-avhengig....


#2

Iset sa for siden:

Nei det gjør det desverre ikke:( Synd. Men jeg håper det kommer. Selv er jeg også totalt brus avhengig, men jeg drikker endel light. Ikke bra for helsa, nei, men jeg MÅ ha noe for å klare å slanke meg, for å unngå å sprekke. Og da er brusen grei. Tar jo av også, så jeg reagerer heldigvis ikke negativt vektmessig på aspartam.

De har brus søtet med stevia i Japan. Når kommer vi forbi steinalderstadiet her i landet mon tro? oppgitt


#3

Zoë sa for siden:

Så det går altså an å drikke vanlig light brus når en er på Atkins diett?

Håpe , håpe....! :)


#4

HP sa for siden:

Det går an, men det er ikke anbefalt... :)


#5

Iset sa for siden:

Jepp, det går, men som HP sier så anbefaler ikke Atkins det. Både fordi det ikke er så bra for kroppen, og fordi aspartam kan virke dempende på vektnedgangen hos mange. det må du nesten finne ut selv ;)
Jeg har som sagt ikke reagert negativt på det, men mange gjør det.


#6

Nooria sa for siden:

Jeg drakk masse Tab Xtra og Pepsi max i graviditeten og i begynnelsen mens jeg ammet. Så bestilte jeg boken E-nummer i maten og fikk veldig dårlig samvittighet da jeg leste om Aspartam.

Ja.... og så ble det brått slutt på brusdrikkingen. Jeg og mannen har inngått avtale ;)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.