Og INGEN utslag.... Vi har jo vært så fornøyde med oss selv, vært skikkelig flinke. Merker jo på kroppen at det er en positiv effekt av lavkarbo kostholdet, men hadde jo vært så kjekt å få den "bekreftelsen" som et utslag på keto strips hadde gitt oss.
Hvis noen orker å gi noen kommentarer på søndagsmeny:
Lin:
Frokost; 1 ryvita sesam ( har ikke spist knekkebrød el annet brød hele uken), omelett av egg,1 ss fløte og bacon. 2 cherry tomater. Vann - Kaffe
Lunch: Ca 200gr stekt karbonade deig med litt løk, hvitløk, tomatpure, 2 ss rømme. Litt blandet salat og en dæsj rømme.
Middag: 1 stk løvbiff, ca 200gr wok grønsaker ( ferdig blanding) 1 dæsj rømme, litt feta ost.
Kvelds: Litt bacon chrisp ( den lille posen med 0 karbo). Cola Light
Mye vann gjennom hele dagen!
Idag - Frokost: omelett m 2 egg,1 ss fløte, salami i stedet for bacon.
Lunch: bl salat. 2 cherry tomater 2 ss Creme F. 1 kotelett.
Mye vann.. Litt kaffe
Ing:
søndag: Frokost . Omelett 2 egg, bacon, fløte, litt hvitost.
lunch: kotelett, løk og noen dæsjer creme f. Stekt i smør
middag: kjøttdeig, løk, tomapure, par dæsjer rømme, salat m kinakål, agurk.
kvelds: litt ost og skinke
Pepsi max hele dagen...
Idag: Frokost: Omelett som over
Lunch: 1 kylling lår, 1 frikadell.
Ser ikke menyen grei ut egentlig? Vi har holdt på kun i kort tid, men vi var så sikre på at vi var i ketose. Og at vi på denne korte tiden begge har merket stor forskjell i kroppen. Mindre oppblåst blandt annet. Vekten viser nedgang på 800 gr til 1 kg og det siden onsdag. Vi har egentlig ingen veiing før onsdag men begge har "sneket" på vekten likevel.
Begynte Onsdag i forrige uke. Tilsvarende menyer hele uken. Har tatt av ca 1 kilo hver, så vi var veldig spent på stixene.... Litt frustrert når de ikke gir utslag etter 5 dager....
Gir de INGEN utslag? Det kan faktisk hende at lettbrusen påvirker utslaget, for mange tåler ikke kunstig søtstoff uten at de går ut av ketosen eller slutter å gå ned i vekt. Prøv uten NOEN form for lettprodukter i noen dager.
Forresten så bruker jeg ikke ketostixene, for det er så mye tull med dem. Du kan visst være i ketose uten å få utslag, og du kan få utslag uten å være i ketose (at den slår ut på fettet du SPISER). Skaldeman har et kapittel om dette i boka si, og Nille her inne er selveste guruen på dette området, så hun kan nok svare det enda bedre på dette. :)
Heia. Slik jeg forstår så skal man, spesielt i begynnelsen holde seg borte fra tomatpure, kan være endel sukker her, og hvis det er f.eks. gulrøtter/kålrot i grønnsaksblandingen, så kan det bli for mye sukkerutslag, og kroppen går ikke i ketose. Man kan gå ned uten ketose, men ketosen skal gi god fettforbrenning, og da skal man raskere bli kvitt fettet på kroppen, ikke bare sukkerlagrene. Prøv å kutt dette ut, da tror jeg kanskje at dere får utslag på ketostixene. Så er det viktig å bruke ketostixen på kvelden. Har dere drukket like før, kan det også gi negativt utslag på ketostixen. Men det viktigste er jo at dere går ned:)
Syns menyen deres ser flott ut jeg ! :) Men må bare si meg enig med Iset;
Det er mulig at Pepsi Max'en gjør at dere ikke får utslag på stix, for ellers har dere jo tegn på at dere er der allerede !
[color=#800080][/color]
Og Vigdinil har også helt rett i et hun sier om tomatpure og grønnsaker. Men bruker dere bare en ts eller to av pureen og luker bort gulerøtter, mais og kårabi skulle det være greitt.
[color=#800080][/color]
Stixen måler forøvrig kun ketoner i urinen. Ikke om du tar av eller ikke.
Så så lenge vekta går ned er det igrunnen ikke vits i å bruke stix heller - syns nå jeg da ! Les mer om ketose her: Alt du har ønsket å vite om ketose
[color=purple][/color]
Dere er iallefall kjempeflinke !! :D
Takk for svar!! Det var oppmuntrende lesning, for det viktigste er jo at maten er riktig i forhold til lavkarbo tankegang.
Ser på sidene her at det ikke er så mye snakk om fisk, spises det ikke så mye fisk?
Marinerte laksefileter som jeg lager på crisp funksjonen i microen er utrolig mettende og smakfulle. Det var middagen i dag sammen med litt wok grønnsaker. Deilig med en teskje seterømme eller to til:D
Men da skal vi prøve å ikke fokusere så mye på ketostix så lenge vekten går ned. Men vi ville gjerne ha den bekreftelsen på at kroppen kvitter seg med FETT!!!
Farge på ketostix bekreftet ikke på noen måte at kroppen kvitter seg med fett. Den viser kun at man har ketoner i urinen. Hvor disse ketonene kommer fra vet den ikke.... Det kan like gjerne være fettet du har spist som kroppsfett...... eller helt andre ting.... som det står i linken jeg posta.
[color=#800080][/color]
Jeg har lagt inn noen fiske oppskrifter her. Jeg spiser fisk minst et par ganger i uka :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.