Nett sa for siden:
Jeg finner ikke næringsinnholdet i ruccula-salat! Lurer på hvor mange karbo.??
Nett sa for siden:
Jeg finner ikke næringsinnholdet i ruccula-salat! Lurer på hvor mange karbo.??
Nille sa for siden:
:D Det er svært lite karber i ruccola fordi det er så og si bare fiber.
[color=purple][/color]
Pr 100 gram: 20 kalorier, 0 karber (3 gr karber minus 3 gr fiber) 2 gr protein. Altså ingen karber - i.h.t. Fitday.....
Nett sa for siden:
Takk Nille:)
Fjonken sa for siden:
Litt off topic, men hvor finner du alle disse næringsopplysningene som ikke står den vanlige næringsmiddeltabellen?
Om det er fra et nettsted, vil du være gild å sette ut en link?
Albertine sa for siden:
Du finner mye på [url]www.fitday.com[/url]
Fjonken sa for siden:
Åja, sånt helsevaktprogram. Det har jeg hatt, men det norske versjonen duger ikke for lavkarbodietter så jeg har kutta den ut. På helsevakten ringer alarmklokkene dersom man spiser mer enn 25% fett. Så skulle jeg brukt den ville alarmen ula hver gang jeg logga meg inn og jeg ville ha fått pekefingertaler om at jeg spiser for lite karbohydrater og for mye fett og proteiner. Nei.. sånt noe vil jeg ligge unna.
Albertine sa for siden:
Fitday er ganske grei sånn, der kan du bøtte i deg smør uten at det kommer en eneste reaksjon. ;)
Fjonken sa for siden:
Men det koster vel? Helsevakta var dyr nok.
Nille sa for siden:
Fitday på nett er gratis. Laster du ned PC programmet koster det.
Når du legger inn norske matvarer må du legge sammen karber og fiber først og spesifisere fiberet. Når du har lagt inn og tar ut rapport må du trekke fra fiber igjen for å få netto karber. Alt dette fordi programmet er amerikanske og der er ikke fiber allerede trukket fra slik det er i Norge og EU/EØS: Men det er ganske enkelt egentlig. Jeg har brukt programmet i over 3 år uten et eneste pip over fettet mitt ! :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.