Hei, jeg lurer på hva folks mening om (gatekjøkken)kebab? Savner dette veldig etter jeg la om kostholdet.
Man vet ikke helt hva man får, men i den hvite sausen er det vel mest rømme/hvitløk, og i den røde er det no salsa/tomat..
Om man bestiller kylling-kebab med hvit saus (kanskje en smule rød også), og uten pita, så skulle den vel ikke inneholde for mange karber??
Men å sitte der med lukta av pitabrødet i nesa og være sterk nok til å slenge det til kingdom come etterpå? Det suger jo opp dressingen, og da må man være hard for ikke å slikke hull på brødet, liksom...?
Gjelder det samme med hamburgere? Unga mine er så glad i søpplemat fra Mc'ern. Er det greit å ta en sånn burger i ny og ned dersom jeg hiver brødet og pommesfritesen? Resten er jo ost, burger, dvask salat og en dæsj dressing. Her er vel dressingen og ketsjupen de største fiendene?
Brødet har jeg ikke problemer med å hive, ei heller chipsa.
bare et spørsmål om søppelmat... hvordan er det dersom man bestiller løkringer i steden for chips? jeg synes løkringene er mye bedre enn chips, men det er sikkert noe usundt i den greia utenpå løken...
Burger King er genialt. Der har de ikke dressing eller ketsjup på burgeren, og så legger de osten rett oppå kjøttet sånn at den ikke klistrer seg til brødet. :D Dobbel Whopper Cheese med ekstra ost og bacon. Der har du et gourmet-måltid. Folk ser riktignok litt rart på deg, når du gafler i deg den feiteste burgeren (vanskelig å unngå å grise når man ikke skal spise brødet), og bestiller vann ved siden av. Spesielt hvis man har med seg en bærepose fra helsekosten i tillegg. Da er imaget komplett. ;)
Som en liten påminnelse, så har de kylling og salat på mac.. :)
Grilled Chicken Caesar Salad (uten dressing og krutonger)
7,4 gr fett 4,5 gr karbo 29 gr proteiner pr porsjon
Grilled Chicken Bacon Ranch Salad (uten dressing)
15 gr fett 5 gr karbo 33 gr proteiner pr porsjon
Den kyllingsalaten på Mac'ern er så tørr og lite velsmakende at den vil ikke jeg har. Slapp salat med overstekt kylling som attpåtil er panert..og fritert. Nei takk. Heller en burger uten brød da.
Det hender ofte (nåja, alt er relativt - kanskje fire-fem ganger i året, da) hvis jeg er i byen og skal ha en rask lunsj, at jeg spiser en kebab eller burger, og hiver brødet. Det går helt greit det. Har ikke tenkt på å bestille kebab uten brød, men det skal jeg jammen gjøre neste gang!!
Hæ? Er det noen som spiser brødet på kebaben uansett? :) Jeg har aldri spist brødet på kebaben, selv før jeg begynte på lavkarbo. Kebabene i Oslo er så digre at man er mett før man når ned til brødet. Hehe.
De har to typer kylling , den ene er ikke panert..
Synes den smaker helt greit jeg.. hender jeg tar med min egen dressing
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.