< Tilbake til oversikten

Hvor mye kjøtt i maten?

#1

Nooria sa for siden:

Jeg lagde opp en stor porsjon med mat til sønnen min i går. Den bestod av grønnsaker og kalvekjøtt. Mens en grunnoppskrift jeg fant i en bok om babymat anbefalte 1/4 kjøtt og 3/4 grønnsaker (+ væske da), hadde jeg i mye mer kjøtt. Dette for å få i han rikelig med proteiner.

Hvor stor andel kjøtt eller fisk pleier dere andre å ha i?

Nooria :confused:


#2

MHM sa for siden:

Husker ikke helt hvor mye kjøtt jeg brukte, men jeg tipper det var ca. like deler kjøtt og grønnsaker. Pluss olje og smør i tillegg. Husk at barna har større behov for fett enn proteiner. :)


#3

Albertine sa for siden:

Bruker omtrent halvt om halvt til nimånedersungen, kanskje litt mer grønnsaker enn kjøtt.


#4

Nooria sa for siden:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som bruker mye kjøtt! Og dere har jo mer erfaring enn meg, for jeg er på begynnerstadiet av matlaging til mitt første barn. I dag har jeg lagd en svær kyllinggryte til ham med økologisk kylling og økologiske grønnsaker :D . Håper han liker det for råvarene var rådyre :eek: .


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.