< Tilbake til oversikten

Ivrig fersking spør så det ryker

Kalorien sa for siden:

Bedre å spørre enn å lure, så da fyrer jeg løs:
Dette med proteiner og karbohydrater og fett er ikke lett og forstå..
Jeg veier 57kg, burde jeg ha i meg 57g protein hver dag da? Og hvordan fungerer dette.. Visst jeg spiser mat med mye proteiner og lite karbs/fett, vil kaloriene fra disse proteinene på en måte ikke telle før jeg har gått over grensen på 57g? (hvilket er veldig mye, noe jeg aldrig klarer i løpet av en dag)
Og karbohydrater er det jo masse av over alt:S blir så forvirra jeg, tror kostholdet mitt lider litt fordi jeg er så forvirret... :confused::eek:

jeef-micro sa for siden:

Nå skal jeg ikke engang late som om jeg har peiling, men bare spørre om du har kjøpt boka til den filosofien du skal følge?
det skal stå en del ting i den.
Viss ikke er det en del folk som teller proteiner myemere enn meg her inne (for jeg teller ikke noe)

Nille sa for siden:

Ja, du bør få ideg minst 57 gram med protein hver dag om du ikke trener. Litt mer om du trener - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt ca. De skal være jevnt fordelt utover hele dagen, men ikke nødvendig med mer enn 30 gram pr måltid da det er hva kroppen klarer å nyttegjøre seg pr time. (Ifølge ernæringsfysiologen på Lindberg).

Skjønner ikke helt hva du mener med at kaloriene fra proteinene begynner å telle når du har gått over grensen på 57. Det er ikke slik kroppen funker ! Å komme over 57 gram på en dag burde du klare uten problem. 100 gram kyllingkjøtt inneholder 27 gram proteiner. 2 egg og 75 gram bacon (4 tynne skiver)inneholder det samme. Indrefilet av svin ca. 19 gram protein pr 100 gram. Laks 21 gram protein pr 100 gram. Makrell i tomat, skinke, oster, - alt inneholder proteiner. Gå på matvaretabellen - så ser du.

Du er nødt til å lese boka før du starter. Hvis du ikke har lest boka vet du ikke hvorfor og hvordan du skal gjøre ting og du risikerer bare å rote det til for deg selv. Ikke rart du blir forvirra da !

Om du har tenkt å følge Dr. Lindberg kan du lese her også:

Dr Lindbergs:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.