< Tilbake til oversikten

Forgiftet av tampongbruk

mofe sa for siden:

www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/10/457382.html

Skummelt! Jeg visste om dette... Og at man helst bør bruke bind om natten, men gjør ikke det, jeg..

Men tror dere at det er greit at jeg bruker tampong om natten, også bind f.eks på morran..?

Albertine sa for siden:

Jeg hadde ALDRI turt å bruke tampong på natta. Den sitter jo inne så lenge at faren for bakterieoppblomstring øker dramatisk. Nei, bind er absolutt å foretrekke, eller PCOS....:D

mofe sa for siden:

Uææææææ, ikke si sånn da!

Hm. Okai. Bind om natta da, altså. Yuuuuck. Jeg hater bind! Husker da jeg fikk mensen, mamma kom med sånne håpløse saba-bind uten "teip", og den var jo så tykk og stor og sklei over alt. :p

Albertine sa for siden:

Nå har jeg aldri brukt tampong jeg da, mofe, så svaret mitt er nok litt farget av det. Tror jeg er litt feilkonstruert på det området...

Iset sa for siden:

Bind er da helt greit det, så lenge man skifter ofte? Jeg bruker Always ultra night hele tiden, og der legger jo mensvæsken seg INNI bindet, det er jo verre med disse billig-bindene som løser seg opp og der væsken legger seg oppå. :kvalm:

Jeg takler ikke tampong. :usj:

mofe sa for siden:

Evigheter siden jeg har brukt bind, så det har vel kommet nye ting, ja.

Always ultra night altså. sjøpe :ja:

Helene sa for siden:

jeg bruker blå ob på dagen og always om natten. jeg liker ikke libresse fordi de klør.. jeg er en always tilhenger og har vert det siden jeg var 13 (fikk mensen på 13 årsdagen) og tampong om natten vile jeg aldri turd. tør aldri ha de inne i mer en 4 timer heller jeg..

nå har always kommet i en pakke der det er en intimserviett på hvert bind.. jeg har kjøpt til å ha i vesken.

mofe sa for siden:

Lurt! :ja:

Helene sa for siden:

ikke er de noe dyr heller! det er 10 i pakken og koster det samme som 14 pakningene uten serviett på.

Siljevanilje sa for siden:

jeg bruker, tanga bind om dagen. og "bleie" om natten, sånn always ultra night.
jeg tør heller ikke å ha tampongene inni lenger 4-5 timer når jeg først bruker det. er veldig sjelden. :P like greit.

jeef-micro sa for siden:

Jeg bruker tamponger om dagen, bind om natta. Hadde aldri turt å bruke tampong om natta nei...
Jeg får nesten panik dersom det går mere enn 6 timer med tampong...
Det står en del info om TSS på tampongpakken, så du kan jo lese litt om sykdommen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.