Albertine sa for siden:
Dere som snakker så varmt om den oljen... Jeg har prøvd å ringe apoteket mitt for å høre om de kan ta inn den oljen, men de finner ingenting på data'n. Kan dere gi meg et nøyaktig navn på den oljen? MTC?
Albertine sa for siden:
Dere som snakker så varmt om den oljen... Jeg har prøvd å ringe apoteket mitt for å høre om de kan ta inn den oljen, men de finner ingenting på data'n. Kan dere gi meg et nøyaktig navn på den oljen? MTC?
Caxa sa for siden:
Hei Albertine
Om du vil kan du få Karin hos næringsvett til å sende en til deg. Ringer du henne, siden hennes side er nede og vil være til over helgen tror jeg sikket hun får en i posten så fort som mulig.
90083800
Karin har også en side til som heter www.jentemat.no men den er dessverre også nede til over helgen.
Jeg sjekket på Apotek1 i går og hun fant den, ikke sikkert de forskjellige kjedene har samme levrandører. Så jeg ville rådet deg til å ringe Karin hun er veldig trivelig og har hjulpet mange både toppidrettsutøvere til å prestere max og som oss, de som vil ned i vekt.
Caxa sa for siden:
Navnet på oljen er MCT, kan ikke tysk så helt hva det står for har jeg nada peiling på:rolleyes:
Nille sa for siden:
Oljen er muligens tysk, men på min flaske står det MCT Oil og den er bestilt fra Norsk Medisinal depot. Det er ikke alle apotek som bruker dem som leverandør har jeg forstått. (Skal lese mer på flaska når jeg kommer hjem !)
MCT står for Medium Chain Triglycerides. Det er uttrekk fra kokosnøtt (der sies den aktive ingrediensen i kokosnøttolje).
Albertine sa for siden:
Tuuusen takk begge to! NÅ har jeg bestilt, og den kommer hit om inkje så brått. Jeg ser for meg at jeg skal bruke den som kosttilskudd, en ss pr. dag. Høres det greit ut?
Siljevanilje sa for siden:
hva skal egentlig denne oljen gjøre?
nysgjerrig
Iset sa for siden:
Åh jeg "snakket" endel med datteren til Karin på næringsvett på Snartmamma da jeg var gravid. Koselig. :D
Nille sa for siden:
Ja det er veldig greitt det. Og i kjent stil slenger jeg på et næringsinnhold også: 1 ss er ca 14 gram og inneholder 120 kalorier :p
MCT stands for Medium Chain Triglycerides. This is an oil extracted from Coconut. It has 2 unique qualities: When you consume it, it converts to ketones through the liver in about 15 minutes, giving you nearly instant energy much the same way that sugars do, but it does not stimulate an insulin response; and it is generally not able to convert to storage (adipose) tissue.
Thus it is a fat (with all the mouthfeel and ability to carry flavours) that provides energy with less risk of becoming a semi-permanent part of your body.
It is particularly useful because the energy it gives while you are still eating a meal gives me at least a feeling of having had enough to eat as my energy has been restored. It gives enough energy that I think I end up walking and moving with more "bounce" and "spark" that may also help burn other fats.
moinx sa for siden:
Hvor mye er FOR MYE??
Jeg ser for meg 1 ss til hvert måltid, 4 om dagen.?
lokkebiff sa for siden:
Det er vel det som er anbefalt, mener jeg å ha lest....
Nille sa for siden:
Jeg ville ha begynt litt mer forsiktig, med kanskje 1 ss morgen - sammen med mat - og om kvelden - sammen med mat. Så kan man gjerne utvide etterhvert som man finner ut ha kroppen - OG magen - tåler !
moinx sa for siden:
Takker:)
Kanutten sa for siden:
Kutta ut MCT jeg. Var dritdårlig i magen heeele tiden, har i stedet brukt Udos.
Myyye bedre.
lokkebiff sa for siden:
Men det er vel strengt tatt ikke det samme....?
Kanutten sa for siden:
Vet ikke ;O)
Som sagt jeg stekte noe i voldtektssædolje i går......:confused:
Men Udos er vel bra?? er den ikke??
Uff da, den ble fæææl, men jeg ble bare sååå paff hva jeg leste hva rapsolje heter på engelsk...
Nille sa for siden:
Det er to vidt forskjellige ting ja. Og det er jo forskjell på folk. Jeg tåler godt MCT (startet med 1 ss og økte etterhvert) men blir skikkelig kvalm av Udos,
Og de som starter med å ta for mye med en gang (av begge sikkert) blir nok dårlig i magen. Veldig viktig å begynne forsiktig og alltid med mat.
lokkebiff sa for siden:
Joda, Udo`s er bra, på SIN måte. Den Inneholder omega 3 og 6.
Sitèrer Tommi Thorvildsen (i et innlegg på Iform):
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.