< Tilbake til oversikten

Karboinnhold i brokkoli

snoopygirl sa for siden:

oj trudde brokkoli var brokkoli jeg..de pakkene jeg har kjøpt med frossene før har det vært 2 karbo pr 100 g,her inne står det at det er 3,1 karbo og den posen jeg skulle åpne nå med frossen brokkoli sto det 7 karbo på......kan det være mulig da at det er såååå stor forskjell??????????????????????????????????????

Nille sa for siden:

Skjønner ikke forskjellen, men det kan være at den frosne er produsert utenfor EU/EØS og da er ikke fiber trukket fra. Det kan stemme med tallene nemlig....
[color=purple][/color]
Stol på matvaretabellen du. Den er korrekt. :D

Kristian sa for siden:

Kan det ikke være at i de frosne så er bare toppene med mens i friske er stilken med. og stilken veier ganske mye....vet ikke, det var bare en tanke:)

snoopygirl sa for siden:

takk for svar,,,da kan jeg trykt spise en del likevel da.....blei liksom så paff i går da jeg så det var sååå mye liksom....
[color=#ff00ff][/color]
men da skal jeg kose meg med masse idag.....

Nille sa for siden:

Jo, det var vel en mulighet. Men jeg finner ikke noe sted at det er forskjell. I Fitday har jeg både topper/buketter og hele.... frossen og rå og kokt og alt.... men det er samme karbeinnhold på alt.
[color=purple][/color]
Spis du Snoopsen ! :D
[color=purple][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.