Ja, da ligger jeg godt under faregrensen der, i hvert fall! Men ærlig talt, kommer det ikke litt an på hvor høy man er? Lille meg på 1,65 bør vel være smalere "all over" enn en dame på 1,85 f.eks? :confused:
Jeg mener å ha hørt at det har noe med forholdet mellom midje og hofter å gjøre. Hvis man har forholdsvis smalt liv (i forhold til resten av kroppen, altså) er visst faren mindre. Det er jo "eplefasongen" som er skummel. Den får man også lett om man spiser mye karbohydrater.
Midjen din ligger ca 2 cm over navlen. Nå har jeg 6 cm igjen før jeg kan si meg friskemeldt. Det skal gå det.. skal trene masse fitnessball nå framover, for nå er jeg skikkelig gira.. :D
Hmm måler alltid rett på navlen , som også er det tykkeste punktet for min del. De rettlings linjenen som jeg har hørt tidligere er 88 cm for kvinner og 94 cm for menn målt ved navlen.
For min egen del tror jeg at jeg kansje må ned under 90 cm for å få en nogenlunde symmetri med resten av kroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.