< Tilbake til oversikten

Dårlige varedeklarasjoner.

Fjonken sa for siden:

Det irriterer meg noe inn i granskauen at mange produkter mangler varedeklarasjon eller har mangelfulle sådanne. Jeg lurer bare på om vi kan gjøre noe med det? Kan vi være en pressgruppe for å få endring på dette problemet? Noen som har noen tanker om dette?

Mum 4 2 sa for siden:

Er veldig enig med deg der. Og vi kan sikkert utøve press på noen slags måte. Er jo alt for dårlig at de ikke skal kunne greie å skrive på en varedeklarasjon.

Nille sa for siden:

Mener det er EU standard at alle matvarer skal merkes. Hvis jeg finner matvarer som ikke er merket, så kjøper jeg dem rett og slett ikke. OM det er en varer jeg ikke finner erstatning for, sender jeg mail til leverandøren/produsenten og spør om å få opplysningene tilsendt. Hvis alle gjør det vil de vel til slutt ta pointet ?
[color=purple][/color]
De som importerer varer har plikt til å merke varene på norsk. Det er derfor mange varer ikke importres lenger (fortalte en importør meg).
[color=purple][/color]
Vi må bare mase og mase og mase...........:)

Mum 4 2 sa for siden:

Tror kanskje det har noe med størrelse på produktet å gjøre før det er krav om merking. Mener å ha lest det i flere bøker ang. allergi og merking av matvarer.

Ellers så er det ikke alltid like lett å finne ut hvor en skal henvende seg, og i tillegg så svarer de gjerne ikke på henvendelsen. Men kanskje vi rett og slett bare skal lesse dem ned i mailer. Da MÅ de til slutt gjøre noe.;)

Fjonken sa for siden:

Mener det er Staten som har hovedansvaret her, men hvilket departement? Er jo nye departementer nå. Hadde god oversikt over dep'ene da jeg jobba i regjeringskvartalet, men har mista oversikten fullstending nå. Noen som vet?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.