flap sa for siden:
...eller kanskje ikke?
flap sa for siden:
...eller kanskje ikke?
flap sa for siden:
Ser HP var ute med tilsvarende innlegg mens jeg skrev mitt....
HP sa for siden:
Du trakk fram en annen vinkling, så da blir det 2 tråder. Link til selve undersøkelsen ligger i den andre tråden :) her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7828Aline sa for siden:
Skal si du klarte å provsere meg med den overskriften :D :p ;)
HP sa for siden:
Med denne uttalelsen så konkluderer Livsmedelsverket med at et "normal-fett" kosthold heller ikke er skadelig. :D
Iset sa for siden:
Dette er rett og slett knallbra. :D
Gleder meg til å høre hva "motparten" sier.
Gompen sa for siden:
jeg foelger F2-dietten eller F-plan dietten og tenkte at heller enn at jeg skal forklare saa kan jeg heller sitere fra venner av meg og andre som har proevd denne dietten..... Jeg haaper det er nok albue rom paa dette forumet til at folk kan akseptere (og stoette) hverandre's diett valg uten aa bite hodet av folk fordi de velger anderledes enn dem selv...
Jeg valgte denne dietten fordi jeg rett og slett blir kvalm av for mye fett i maten jeg mister matlysten og det er ikke bra saa jeg valgte en lav fett hoey fiber diett som tar hensyn til GI-prinsippet.
HP sa for siden:
Høres glimrende hvis det fungerer for deg! Men problemet med den dietten du siterer der er at det mange steder i Norge vil det være håpløst å få tak i nok varierte fiberrike grønnsaker av bra kvalitet.Nille sa for siden:
Jeg terper hele tiden på at det ikke finnes en løsning som passer for alle eller funker for alle ! Hva som er sunt eller ikke er relativt. Som flere her inne har påpekt - meg selv inkludert - så finnes det alltid en rapport som støtter ditt syn. Uansett hva slags syn du har !
....that's my story and I'm sticking to it !! :)
Gompen sa for siden:
har noen peiling paa hva den raporten sa om kolesterol og hoeyt blodtrykk samt alle andre livsstilsykdommer?
Bare lurer....
og et spoersmaal til.... dere som spiser hoey fett dietter spiser dere da alle typer fett eller er det mest "sunt" fett (fiske oljer, olivenolje, vegetabilsk flerumettet fett osv)? jeg har aldri truffet noen som spiser hoeyfett diett foer saa jeg lurer....
HP sa for siden:
Jeg spiser naturlig fett. Det vil si animalsk fett fra kjøtt, egg, smør, rømme, ost - også spiser jeg naturlig kaldpressede oljer: Avokoado, oliven og raps.
Denne studien skiller ikke på hvilken type fett som er inntatt, - bare mengden. Det er jo det som blir / har blitt ankepunktet mot den.
Transfett er jo uansett skadelig, og varme behandlede (unaturlige i flytende form) oljer som solsikke, soya, mais er heller ikke bra med tanke på livsstilssykdommer.
Også er det jo slik at selv om varen som selges i butikken ikke har transfett/ødelagt fett - så er det jo ikke noe problem å ødelegge den selv ved å bruke litt varme. For eksempel ved å bruke melagne til steking, eller frityrsteke i vegetabilsk olje.
Kristian sa for siden:
For nøyaktig 70 år siden viste en dansk undersøkelse at mer smør ga færre tilfeller av øyesykdom og barnedødelighet. Barnedødeligheten i Danmark var lavest i 1918, 1918 var det året danskene ikke fikk eksportert smør og alle dansker fikk rasjonert 35g smør for dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.