< Tilbake til oversikten

For mye grønnsaker?

#1

Vippa sa for siden:

For nå lurer jeg på om jeg spiser for mye grønnsaker her? Iogmed at boken har forskjellig emål på grønnsaker, holder jeg meg til ett sted sånn litt mot det minste målet for å være sikker. Spiser ca 2 cups salatgrønnsaker daglig(2 karber) og så ca 100 g av feks broccoli. Og litt løk. Tilsammen gir dette noe som 6-7 karber. Og det er full dose med grønt iht mål som blir angitt. Greit nok. MEN det sies og skrives at de fleste karber skal komme fra grønnsaker...og den maten jeg ellers spiser er jo nesten karbefri. Rent kjøtt,fisk og fugl. Olje og mayo. Og egg da. Der klarer jeg å få til noen flere karber. Ost tror jeg ikke er så bra for meg nå, så det har jeg kuttet ut. Kan jeg da spise mere grønnsaker? For å få imeg flere karber? Eller er det noe annet jeg bør spise? :confused: For nå MÅ jeg på slutten av dagen spise feks tomat eller avocado for å få imeg slik at det ihvertfall blir tilsammen ca 15 karber. Og da blir det over de mål som er angitt i boken. Hm.:confused:
[size=4][/size]
En annen ting her, er det noe poeng å fortsette med Induksjonen utover 2 uker? Hvis man da ønsker å ta av endel kg?


#2

Albertine sa for siden:

For å ta det siste først: Jeg opplevde faktisk å gå OPP under induksjonen, jeg tror kroppen min rett og slett fikk for lite. Da jeg økte på mengden karbiser løsna det tvert, og jeg raste ned nesten tre kilo. Så det er vel ikke noe stor vits å fortsette induksjonen, særlig ikke når du har problemer med å få i deg nok karber. Øk heller på, gjør hverdagen litt lettere ved å spise mer grønnsaker (jeg surrer løk og paprika i forskjellige farger myke med masse pepper og soyasaus, og har det på kylling eller svinekjøtt...nam), fiberrik, mandler, bær eller noe annet Atkins anbefaler. Går du opp fem gram pr. uke er det jo ikke mye det er snakk om, og jeg vet at mange opplever at de faktisk går mer ned i vekt når de øker på bare bittelitt.

Nei, bare pøs på med grønnsaker, det er veldig godt for kroppen din og metter godt også.

Forresten, hvorfor er ikke ost bra for deg?


#3

HP sa for siden:

I regningen din så er det viktig å ta med karbiser fra egg, fløte, og om du bruker søtstoff så skal det telles 1 karb per "porsjon".

Om det er poeng i å fortsette utover 2 uker? Det kommer helt an på om du tar av eller ikke - din metabolske motstand. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.