Sliter med hjerteklapp og høy puls, og tror det kan komme av at jeg er litt overmed. på tyroxin. Har noen av dere erfaring med å måtte senke tyroxin-dosen etter oppstart av lavkarbo.kurer?? (Tror jeg skal ta en plodprøve i morgen for det er ganske ubehaglig.):confused:
Med.dosen min daglig er: 150 mcg Tyroxin og 10 mcg Liothyronin.
Hjerteklapp er en vanlig bivirkning av Liothyronin hvis det er for stor dose ja. I sin tid fikk jeg råd av den legen som foreskrev Liothyronin til meg om å ta en pause på noen dager når dette skjedde.
at jeg egentlig ikke trengte Liothyronin og Tyroxin sa han ingenting om....
Startet med Liothyronin i nov. 05, og da med en dose på 20 mcg. pr. dag. Ble veldig sjelven og rastløs i kroppen, men ikke hjerteklapp - da senket jeg til 10 mcg! Men kansje jeg skal droppe det noen dager!!
Svarer ikke på om du skal slutte på noen medisin jeg - for det er ikke faget mitt.
Ja, jeg har sluttet. Gikk så fint så. Men gjorde det i samråd med lege da.
Ta blodprøver og snakk med legen din. Anbefaler ikke å gjøre noe uten å informere legen eller i samråd med lege når det gjelder medisin.
Ja, du har rett, det høres ut som overmedisinering. Jeg hadde det også slik en periode etter at jeg begynte med lavkarbo. (Men det var ikke derfor jeg trappet ned medisinen såpass mye at legen plutselig fant ut at jeg kunne slutte med den altså). Jeg tor på en måte at hormonene våre "justerer" seg når vi går på lavkarbo og at vi muligens trenger mindre doser enn før. Du kan jo kutte ned med 1/2 pille (er det fremdeles "brekk" på dem ?) - det er den takten legen anbefaler å gjøre det på. Hvis du er usikker kan du jo snakke med legen og få tatt nye prøver.....
Nei, jeg skal nok ikke slutte på medisinene, for de har hatt veldig pos. virkning på meg! Tar blodprøver ca. hver 6-8 uke og må nok belage meg på å ta med. resten av livet, pga autoimmun betennelse i kjertelen!:o
2 el 3 tbl x 2 per dag. Jeg har av og til litt hjerteklapp selv, men jeg vet jo at aktivitetsnivået mitt er ganske høyt. Men med magnesium har det hjulpet veldig. Ellers tar jeg også en baby-aspirin daglig og omega-3.
Nett - jeg mente ikke at du skulle slutte altså. Man skal aldri slutte med slik medisinering uten i samråd med lege. Men om mulig kutte ned med 1/2 pille for å se om det hjalp går vel bra ?
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
Men atte Jan ... Hjerteklapp er en typisk bivirkning når man tar for stor dose stoffskifte medisiner. Da er cluet å fjerne årsaken til hjerteklappen, ikke dempe symptomet ... eller ?
Nille, svaret mitt var egentlig til Fedonisten ang. at hun ikke svarte på om jeg skulle slutte med medisin! Jeg så ikke meld din før nå - egentlig rart for jeg ser jo at ditt svar er postet før mitt:confused:
Mener det du sier er riktig og at jeg kan være på vei til overmed. nå. Tror også at dosen har sammenheng med hvor mye man veier! Gjør ingenting uten å ta blodprøve først, for jeg sliter så for å holde det stabilt!
Hvordan setter jeg inn sitat, jeg får det ikke til!
Jeg begynte med hjerteklapp og tretthet før Jul og i slutten av Januar ble det riktig ille. Da jeg snakket med doktoren sendte han meg for å ta blodprøve. Det viste seg at jeg måtte kutte ned på Thyroxin dosen. Jeg har tatt 100 mcg i mange år men nå er jeg nede i 75 mcg. Jeg begynte med hjerteklapp før jeg begynte med lavcarbo-dietten i januar. Doktoren trodde først at jeg hadde for lav blodprosent men blodprøven viste noe annet.;) Du må ikke kutte ned på dosen uten å snakke med doktoren og få tatt blodprøve. Jeg har vært på Thyroxin i 15 år og regner med at jeg kommer til å bruke det resten av livet. Spør doktoren før du gjør noe drastisk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.