< Tilbake til oversikten

melk....

Miroslav sa for siden:

Jeg har kuttet ut melk helt etter at jeg gikk over til skaldemanaktig diett, men leser hist og pist at melk godt kan inkluderes i kostholdet. Jeg er skeptisk selv, men drakk ett glass i gaar egentlig mest for aa sjekke ut hva som skjer.

Den melka jeg kan faa kjoept inneholder 11 gram sukker pr 2,4 dl, noe jeg synes er veldig mye. Det er jo omtrendt like mye sukker som jeg faar i meg i loepet av en dag, i ett eneste glass!!!

Er melka i butikken her unaturlig soet, eller er virkelig 11 gram sukker pr kvartliter helt akseptabelt?

HildePåSlankern sa for siden:

Hvilken type melk drakk du? Helmelk? 2%? I Tine h-melk er det 3,9% fett og jeg tror det var 4.6% karbohydrater. Jeg synes igrunn at melken smaker likt i Norge og USA, men jeg har aldri tenkt over det.

Kristian sa for siden:

Melka i norge inneholder 4,8 g /100g så hvis du drikker 250g som er en kvarliter så skulle det bli 12g melkesukker.
De har andre kuraser i statene og derfor kan melken variere litt men ikke så mye. På Atkins er det ikke tillat med melk, bare fløte og rømme. Med andre ord er det best å holde seg mest mulig unna melk så lenge en har tenkt seg ned i vekt på lavkarbokosthold.

Miroslav sa for siden:

Da er den saken klar, ikke noe melk paa meg mer :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.