< Tilbake til oversikten

Ny på ketolyse-kuren

Juli-jente sa for siden:

Hei på dere

Jeg begynte på kuren når tirsdag og har allerede kommet i ketose:D
Jeg tok en stix i kveld og den var mørk lilla.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det er en enorm omveltning å snu kostholdet slik som dette - jeg elsker nemlig brød og bakervarer... Og sliter med å kutte ut lunsj-kaffelatten min:p
Men jeg er super-motivert for dette og jeg vet at jeg skal klare det.
Det er supert at det finnes et forum som dette - det hjelper veldig å kunne lese seg frem til svar på spørsmål en har, samt fine oppskrifter!
:)

Albertine sa for siden:

Velkommen til oss! :)

Torkil sa for siden:

Hei
Hjertelig velkommen på ketolysekuren. Jeg notere meg at du elsker brød og bakevarer. Det er nokk din overvekt og insulinresistens ( les i boken) som får deg til å tro det. Det skal bli morsomt å se om du skifter mening etter noen uker i ketose.
Siden du er ny tar vi det en gang til. Fargen på stixen har ikke noe å si så lenge det er utslag. Drikker du mye vann blir den lys, spiser du for lite og drikker for lite eller trener hardt ( skal man ikke) blir den mørk.
Stixen er tenkt som et hjelpemiddel i starten, man får bekreftelse på at man følger dietten på rett måte. Siden kan man bruke den av og til hvis man lurrer på om man stadig følger dietten. De færreste rekker å bruke opp boksen med stix.
Jeg ønsker deg lykke til :)
Vennlig Hilsen
Torkil

Anne sa for siden:

Velkommen til Lavkarbo,,,og lykke til med ketolysedietten:)

Juli-jente sa for siden:

Åh, så hyggelig å bli ønsket velkommen!:)

Torkil: Det skal bli spennende å se om du har rett.. Jeg kan ikke helt se at jeg skal endre oppfatning ang. brød og boller - men jeg er åpen for alt;)
Jeg er også klar over at stixen ikke må være mørk lilla.. Jeg har lest litt her inne og har forstått at uansett utslag betyr at man er i ketose.
Jeg tok en stix i går og den var beige - så da hadde jeg ikke kommet i ketose ennå.

Et lite spm bare..
Det er flere jeg har lest om som snakker om vekttap på opp mot 7 kg etter to uker (fra start).
Det kan da vel ikke gjelde alle? (må vel variere ut fra BMI?)

Jeg er 180 høy og veier 95 kg - ønsket mitt er å komme ned til 75-80 som er min normalvekt.
Om jeg skulle gå ned hele 7 kg på to uker ville det jo være et alt for raskt vekttap.... (evt masse vann)
Hvor mye kan jeg forvente å gå ned i starten? Noen med erfaringer?

(jeg vet selvfølgelig at alt er veldig individuelt og at man ikke kan måle vekttap med andre - men det er jo gøy å vite om andre i omtrent samme vektklasse....:o )

Albertine sa for siden:

Du kan anta at du mister ca. 10% av din overvekt de to første ukene. For din del blir det kanskje ikke mer enn et par kilo. Alt over det kan du betrakte som en bonus.

Nille sa for siden:

Hei og velkommen til oss ! :D

Juli-jente sa for siden:

Tusen takk for svar Albertine og tusen takk for velkomsthilsen Nille!:)

uNe sa for siden:

Hei!
Hilser på deg også, nye som vi er begge to:D
Jeg ligger en uke og noen dager før deg, men vi er ganske ferske begge to!

Lykke til!

Torkil sa for siden:

Hei
Nå er det gått et par uker.
Hvordan er det med suget etter brød og bakevarer ? Har du kommet godt i gang med ketolysekuren?
Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.