< Tilbake til oversikten

Hvor mye kjøtt går med på en 7 ukerskur?

Feline sa for siden:

Skal til Svinesund i morgen å handle. Har ikke mottatt Ketolyse boken ennå så er litt usikker på hvor mye kjøtt som går med av oksekjøtt og bacon osv.? Noen som vet hvor stor kvanta av hvert jeg bør handle for to mnd? Svinekoteletter, er det noe jeg bør handle? Er det noe annet som kan være billigere i Sverige enn i Norge som jeg bør handle når jeg er der? Som f.eks. Soyaproteinmel (hva het det andre man kan bruke som ikke har den bismaken?)?
Noen som kjenner til en rimelig helsekost i Svinesund?
Noe annet svenskene har som jeg kan få bruk for som vi ikke har i Norge?

Ønsker dere alle en trivelig helg:)

Albertine sa for siden:

Er det ikke bare ti kilo man kan ta med seg? Svinekoteletter er billig og bra mat. Bacon er også bra å ha. Kylling, både hel og bryst, kjøttdeig (helst karbonadedeig, den er best), grytekjøtt, ribbe til grilling osv. Det er MASSE godt å kjøpe, og alt kjøtt er bra. Hvor mye av hvert avhenger egentlig av hva du liker og om du skal handle til flere i familien osv.

mofe sa for siden:

7 uker.. er 49 dager. 300 gram per dag? 300*50=15 kilo kjøtt! :)

Feline sa for siden:

Vi reiser hele familien, så det blir totalt tre personer. Det kan da altså bli 30 kilo kjøtt det;) Hehe.. Blir nok litt i det meste laget det da.
Da er det bare å lesse på det vi har råd til da altså.
Jeg er ikke så glad i bacon, og tanken på det til frokost hver dag er ikke spes. Noe annet som er bra. Liker kokt kinke til egg da, skikkelig snadderslurp

Feline sa for siden:

Ååå ja:) Takk moffe. Så det er 300 g pr. dag ja:) føler seg litt mer oppdatert
Gleder meg til den boka kommer i posten altsåventer&venter
Takker:)

Albertine sa for siden:

Jeg anbefaler å kjøpe grytekjøtt i tillegg, og koke opp svære gryter du kan fryse ned porsjonsvis. Enkelt og kjekt å ha!

Feline sa for siden:

Har fryseren full med kokkjøtt fra rein så det bør holde det. Krever en del kreativ tenking på nye måter å tilberede kjøttet på med noe som ikke har så mye karber. Så om noen skulle noen ha noen idèer så er jeg åpen:)

Takk for svarene:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.