< Tilbake til oversikten

Siljevanilje!

Iset sa for siden:

Har du snakket med Linn Kristin? Hun er jo med i Idol, men jeg glemmer å se på det hver eneste gang for jeg har aldri brydd meg om det programmet. Fikk ikke engang se da Linn hadde audition og ble sendt videre!! Fikk høre det fra bror min. :rolleyes:

Når skal hun synge igjen??

:hyper:

Siljevanilje sa for siden:

eg har sendt melding t na, men har ikje fått svar. men eg vett det e idol idag. kl 2000. ska rett hjem etter jobb og se. eg vet ikje kem så ska synge idag. du ska vel stemme på henne? eg sko har brukt opp kontant kortet mitt, hadde eg hatt kontantkort. (har abonnement) men det går an å ringe og.. har ikje mannen din telefon? eller hustelefon?

:glede seg t idol:

Linn kristin fan klubb

eg e med,
e du Iset med???

Iset sa for siden:

Selvfølgelig e eg med (skriver på dialekt). :D
Heia L.K! Eg har jo ikkje mobil så eg har ikkje fått sendt gratulasjonsmeldinger te hu. Hu jobbe vel ikkje særlig mye i butikken nå pga dette? Tantå mi fekk nemlig nesten fulltidsjobb der nå, så Linn e vel travelt opptatt med Idol hehe. Me har hustelefon altså, så eg ska stemma ja, heilt klart!!

Savne å jobba med hu. :(

Dette e så spennande!!!!!!

Albertine sa for siden:

Uff, det er så forferdelig slitsomt å lese ting som er skrevet på dialekt! Hopper glatt over innlegg som er skrevet sånn, jeg orker ikke å slite meg gjennom dem...

nøtta sa for siden:

jeg synes det er saa goy og lese paa dialekt jeg :D, til mine store skuffelse snakkker jeg oslosk :mad:

stakkar, Albertine,
sliter du??
du får hyre en tolk.
:klem:

Iset sa for siden:

Hehe vet du, jeg tenker det samme. Jeg forstår feks. ikke innlegg skrevet på trøndersk og nordlansk og slikt. Så de hopper jeg ofte over. Jeg skriver konsekvent på bokmål for at folk skal forstå meg og fordi det gir et mer seriøst inntrykk.
Men dette er jo en personlig tråd da, Albertine. ;) Så da "skeier jeg ut" litt og skriver på dialekt siden vi er fra samme by. :D

eg syns det e litt sjarmerende å skrive og å lese dialekter
hmm, gjerne derfor så få svare meg i dagboka mi siden eg skrive på dialekt.

må gjerne bytte om...

Iset sa for siden:

Hehe ja det er nok mange som ikke skjønner dialekten, vet du. ;)
Jeg hopper over innlegg skrevet på trøndersk, nordlansk og slikt fordi jeg må konsentrere meg så voldsomt om å skjønne det som står der, og det er nok ikke bedre for dem å lese dialekten VÅR heller. :p

nøtta sa for siden:

Iset snakker du "bokmaal" eller dialekt til vanlig

jeg ska skjerpe meg...

bitte litt i første omgang hvertfall...

Iset sa for siden:

Jeg snakker dialekt, er født og oppvokst i Stavanger. "Ekta siddis". :)

Goggen sa for siden:

Heisann!
Æ skjer dokk driv å skriv dialækt, å de syns æ egentlig e fint. De e nå me de å ha nå som e særegent i forhold te Oslogryta. Nåkka mainn kainn slå i bore me å bruk. Nættopp fordi mainn kjeinne språke godt, e de ofte lættar å uttrykk sæ på dialækt. Ihværtfaill muntli. Trøndersk e jo som skapt te å skriv på, itj saint?

Synd egentli at så mang hate nynorsk, som e et slags minste felles multiplum av norske dialækta. Og i de fleste dialæktan ligg vi nærmar nynorsk einn bokmål. Det skjer æ på mitt eget mål å. Trøndersk har mytji fra nynorsken, men likavæl hate ungan de på skolen.

Ja, ja de vart et lite innspæll i dialæktdebatten en lørdags formiddag!

God hælg!

Iset sa for siden:

:confused::confused:

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.