Nå har jeg levd på denne kosten i snart 2 uker. Det har vært to uker fylt med hodepine, abstinenser, muskelsmerter, lite energi, dårlig søvn, svart humør og mye annet. Jeg har tenkt på å gi opp flere ganger men har holdt ut.
Idag våknet jeg opplagt, og sitter her og hopper i stolen av energi! Har bare lyst å kaste meg selv ut døra og omtrent løpe en mil. Jeg har dessuten, som jeg skrev i en annen tråd idag, fått mensen tilbake etter et halvt år uten!
Jeg kjenner buksene i størrelse 56 begynner å gli ned og jeg må snart skifte over til 54 (målet er å komme ned i 40-42). Det er helt herlig!
NÅ kommer endelig de gode virkningene! Nå begynner mitt nye liv for alvor!
Supert! Er det ikke fantastisk å oppleve noe slikt "bare" ved å endre sammensetningen på det man spiser - tenk at det er noe man gjør selv- for seg selv, ikke noe som legemiddelindustrien tjener fett på?? God :klem: til deg - lykke til videre! Du inspirerer virkelig!
Er det noe aa rope hurra for at du har faatt mensen tilbake da?? Jeg er ikke noe glad i mens jaffal, og det ekke noen jenter jeg kjenner heller. Mensen er noe dritt, og hvis et karborikt kosthold kan holde den borte, ja saa er karbohydrater jaffal fint for en ting!
Ikke jeg heller. Jeg HATER mensen-periodene. :ugh:
Eneste grunnen til at jeg er glad for å ha fått mensen nå, er jo fordi kroppen endelig virker igjen. Det er så skummelt når slike naturlige ting uteblir pga kostholdet og ubalanser i hormonene. Så jeg er sjeleglad for at ting begynner å funke igjen nå. :D:D
Jag har 55-åriga damer som fått mensen tillbaka efter flera års uppehåll. Kroppen deras tillfrisknar och förbereder sig på en graviditet. Och jag har tappat ett gäng kvinnliga elever som blivit gravidas, trots att de "inte kan" bli gravida. Så se upp!
Hehe, jeg vil bli gravid jeg, så det er ikke noe problem. :D
Men det beste er jo å vente til jeg har gått ned alle de overflødige kiloene, så jeg bør vel passe på litt nå da. :p
Gratulerer Iset vennen !
Så flott at du har fått energien tilbake. Da er du på riktig spor. Og nå hoper det seg opp med inspirasjon og motivasjonskilder !!!
Jaa!! Hehe. :D
Iallefall til våren, da skal jeg gjøre noen nye innkjøp. Jeg har hele klesskapet fullt av flotte tøffe bukser i forskjellige størrelser fordi jeg jo har gått gradvis opp i vekt de siste 10 årene. :rolleyes:
Har også nydelige topper, mange fra de mest fancy butikker i London, som jeg ikke kan bruke nå, men snart!
Skal ikke engang snakke om alle de nydelige kjolene, og skjørtene.
SUKK! Jeg har så mye flotte klær! Har jo helt klesdilla. Har mange venninner som sikler på klesskapet mitt. Gleder meg virkelig til å komme nedi klærne!
eg og har kjøpt et par bukser der. gleder meg til å slippe.
så kan vi bare velge butikk etter hva vi har lyst til, og ikke etter om de har XL avdeling =)=)=)=)
Gratulerer så fantastisk mye Iset!:lol: Og nå hjalp du meg kjempemasse. Jeg klunter rundt og med en masse begynnerfeil, men JEG VIL HOLDE UT, så dine ord her var like hva som skulle til. :D Tusen takk og lykke til videre.:cool:
Ja, jeg holdt på å gi opp flere ganger, men jeg SKULLE klare det. Gav meg selv et par dager hele tiden, og i i begynnelsen av uka nå så sa jeg til meg selv at dersom jeg ikke blir bedre innen neste uke så orker jeg ikke mer, da pøser jeg på med knekkebrød eller noe. Men jammen kom energien før helga. Det er så skjønt, og jeg er så glad jeg holdt ut!! :D
Huff, stakkars deg. :(
Det er nok fordi du har vært syk, kroppen må hente seg inn igjen og det er nok ikke smertefritt på et slikt kosthold. Spis mye fett, så går det nok fortere over. :klem:
Hehe. Jeg mente ER syk, jeg hadde fått for meg at du hadde blitt bedre av en eller annen grunn. Dumt jeg tok feil, at du ikke sitter og strutter av energi og friskhet nå. :( :klem:
Jeg runder 14 dager paa en mild variant av denne dietten i morgen. Med mild mener jeg at jeg ikke bryr meg om maaletall for fett og protein i det hele tatt. Grunnen er at jeg vet at det vil fungere utrolig daarlig for meg, jeg ville rett og slett ikke giddet en slik diett, i steden spiser jeg bare det jeg vil saa lenge det er nesten komplett karbohydratfritt. Jeg gjetter paa at jeg til vanlig ligger paa mellom 0 og 15 karbohydrater i loepet av en dag.
Formen har vaert snodi disse ukene, trodde jeg hold paa aa bli syk, hadde hodepine, fikk noen rare skjelvefornemmelser i musklene innemellom, men de siste to dagene har formet vaert flott. Om jeg ikke strutter av energi saa sitter jeg ogsaa med en trang til aa komme meg opp fra stolen aa loepe litt :) I tillegg er jeg mye varmere, bruker ikke langermet genser paa jobben lenger, noe som var paakrevet for en uke siden. Etter utflytting til USA har jeg slitt veldig med halsbrann og sure oppstoet, noe jeg har mistenkt maten jeg spiste for lenge (halsbrannmedisiner er big business her), men disse plagene er helt borte naa. I tillegg har jeg gaatt ned minst 4 kilo paa disse to ukene. Jeg er meget fornoeyd :)
Kjempebra!! Jeg kjenner meg veldig igjen i de abstinens-symptomene dine. Endelig er jeg kvitt dem! Jeg hadde også mye halsbrann, og det forsvant etter 2 dager.
Skaldeman nevner også denne varmen! Han var jo i Oslo for en måned siden, og da skrev han at han kunne gå i tynn genser ute på Karl Johan, mens andre gikk med lue, votter og tykke jakker (om jeg skjønte svensken hans da hehe). Men det stemmer nok at dette kostholdet får kroppen til å regulere seg mye bedre ja. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.