< Tilbake til oversikten

Dårligere pust?

Iset sa for siden:

Jeg har i mange år slitt med nedsatt lungekapasitet (røyker ikke selv men er blitt utsatt for passiv røyking av begge foreldre og besteforeldre fra jeg var baby, kanskje det har noe med saken å gjøre), som er blitt enda verre nå når jeg er veldig overvektig.
Men den siste uken er det blitt ENDA verre! Jeg sitter av og til og må trekke pusten noe veldig, får helt panikk og får ikke puste. Har aldri hatt det så ille før. Det har altså kommet nå nylig.
Jeg har tenkt på om kanskje kroppen "helbreder" seg selv når jeg spiser slik som dette, og at man ofte blir verre før man blir bedre? At jeg er i ferd med å bli bedre og opplever en litt "smertefull" prosess nå?

Har dere andre merket noe med pusten? Mener å huske at Goggen var blitt BEDRE i pusten etter kort tid. Jeg er bare blitt verre.

Goggen sa for siden:

Ja, det stemmer det!
Har ikke prøvd kondisen, men det er mye lettere å trekke pusten helt. Før var det som om jeg ikke fikk fylt lungene helt. Jeg røyker i tillegg.

Det kan kanskje være lurt med en visitt til legen?

Iset sa for siden:

Så flott at du er blitt bedre, Goggen! :D

Jo, jeg bør kanskje ta en tur til legen. Kan jo ta blodprøver og sjekke allmenntilstanden i samme slengen. Greit å få en sjekk, har vel ikke fått det siden svangerskapet for nesten 2,5 år siden.

jeef-micro sa for siden:

Kan være greit å få tatt en sjekk hos legen ja. mener Gine (?) sier en del om å reversere sykdom i boka si. at for å bli frisk, så må kroppen på en måte "gå baklengs", så da kan det jo være ne sånt som skjer med deg :) I så fall er det jo bare positivt, men for sikkerhets skyld er det kanskje lurt å få sjekket det opp
:klem:

Iset sa for siden:

Tusen takk, Jeef. :klem:

Albertine sa for siden:

Dessuten hadde det jo vært kjekt å ha noe å sammenligne med, ikke sant? Før og etter, liksom? :)

nøtta sa for siden:

hvis du faar panikk vil jeg tro at det forsterker det...... enig med de andre her at du burde komme deg til legen ja :)

:klem:

Iset sa for siden:

Jeg skal ringe på mandag. :D

jeef-micro sa for siden:

:ja: klappe iset på skuldra

er forresten enig med nøtta... pusten kan forverres dersom du får panikk :)

JEHAGEN sa for siden:

Jeg merket i alle fall at jeg fikk betraktelig mye bedre kondis etter at jeg gikk over til et kostholt med mye fett/proteiner. Jeg merker det veldig godt ettersom jeg trener mye på tredemølle, og kunne gå opp et par hakk på vanskelighetsgraden med en eneste gang.

Problemet nå er at jeg driver og løper på meg forskjellige skader, fordi det er så moro å trene. :-(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.