Feline sa for siden:
Hvilken type er best og smaker minst "kunstig"?
Stevia, hvordan er det? Smaker det likt sukker? Liker bare ikke den kunstige smaken av søtt:p
Feline sa for siden:
Hvilken type er best og smaker minst "kunstig"?
Stevia, hvordan er det? Smaker det likt sukker? Liker bare ikke den kunstige smaken av søtt:p
Albertine sa for siden:
Jeg synes Splenda smaker best, nesten ikke kunstig i det hele tatt. Har ikke prøvd Stevia, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
Feline sa for siden:
Splenda ja. Da skal jeg nok handle det. Får man det i dagligvaren eller må jeg på helsekost?
Albertine sa for siden:
Det får man dessverre kun tak i i utlandet. Jeg bestilte fra atkins.com, men de fører ikke Splenda lenger. Aner ikke hvilke andre steder som selger det.
Nille sa for siden:
Splenda må i tilfelle kjøpes i utlandet (USA/England) Det er ikke i salg i Norge. Isteden for Splenda kan du bruke Natreen. Det selges på vanlig dagligvare i store glass med blå kork.
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
Veier nesten itt'no !
[color=purple][/color]
:D
Feline sa for siden:
Hvordan er smaken på det da? Kunstig eller lik sukker?
Nille sa for siden:
Ingen søtstoff smaker som sukker. De kunstige er mange ganger konsentert. Og smaker mye mye søtere. Men jeg merker ingen bismak på det jeg lager med Natreen og Splenda, - så det smaker søtt som sukker..... Klarer ikke forklare det bedre ! :)
Iset sa for siden:
Jeg har brukt både Splenda og Natreen i mange kaker og desserter. Splenda er favoritten, men nå er det snart tomt i skapet her, KRISE!! :(
Jeg har servert både ostekake, sjokoladekake og fromasjer/geleer søtet med Splenda i selskaper, INGEN har kjent at det var lavkarbovarianter, alle trodde det var de ekte variantene. :D
Feline sa for siden:
Har du noe oppskrift på de ostekakene og sjokoladekake ikke minst?:D
Iset sa for siden:
Jepp. :D
Her er noen:
Ellers ligger det utrolig mange andre gode kake- og dessertoppskrifter her inne:
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121
:D
Nille sa for siden:
Iset sa for siden:
Jaa, herlighet hvordan kunne jeg glemme dem, iallefall Key Lime! Den er jo ubeskrivelig god! :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.