< Tilbake til oversikten

Jeg har så lite lyst på fett om morran!

mofe sa for siden:

Nå er det vel strengt tatt ikke morran lenger - men jeg har iallfall akkurat stått opp, så;
jeg har så lite lyst på fett som første måltid på dagen!

Idag tenkte jeg skulle bli en veldig flott matdag. Jeg tenker høyfett, liite karbo akkurat nå.

Tips?

Jeg har egg, bacon, champignon, rødløk, melk, rømme (lett og seter), fløte, tomat, ost, nøtter, creme fraiche, egenkomponert kjøttkake (måltid i seg selv), kjøttdeig, kyllingvinger og gulrøtter.

SVÆRT lite lyst på egg og kyllingvinger.. Og egentlig alt sammen.

:hjelp:

HP sa for siden:

Hva med fiberrik med frisk salat, ost, skinke og rømme/majones?

Fetere måltid kan du ta senere på dagen. Lunsj og middag.

Personlig så foretrekker jeg et energirikt fettrikt måltid om morgenen, - men vi har alle forskjellige rytmer. :)

Albertine sa for siden:

Hva med en bitteliten kopp kaffe med fløte i først, for å varme opp litt?

mofe sa for siden:

HP: jeg har merket at om jeg spiser en fettrik frokost, så varer og varer energien utover dagen (noe jeg trenger, jobber mye for tiden). Men fiberrik kan jeg vel kjøpe meg ja. Også evt. ta 1 ss cocosa ved siden av? (holder for nesa, kjenner ikke smaken, så da er det ok.. :p )

Albertine: liker ikke kaffe, jeg.. :)

Iset sa for siden:

Jeg klarer egentlig heller ikke alltid fett om morgenen, men en frokost jeg aldri blir lei av er stekt sopp og bacon ,ed paprikakrydder og hvitløkspepper over, 2 piskede egg og 2 eggeplommer helt over sammen med 0,5 dl fløte og røres sammen til eggerøre. Det er nydelig og jeg gleder meg til hver morgen. :sikle:

Summer sa for siden:

Du kan drikke te i stedet for kaffe. Når jeg har dårlig matlyst, så drikker jeg bare en stoor kopp te, også kommer matlysten etterpå. :)

Frokostpannekake kan jo bli ganske fettrik da.:) Med rømme i, smeltet smøt i, steke i masse smør...

Iset sa for siden:

Åja naam. Frokostpannekake. :sikle:
Eller OE-vafler... :enda mer :sikle: :

Nena sa for siden:

Lager min frokostpannekake med et par ss rapsolje med sitron, og steker i MASSE smør - synes det smaker kjempegodt, og holder meg mett i 6 timer.....

Summer sa for siden:

Samme her (bare jeg har olivenolje og steker i ghee) og 5-6 timer varer det..:)

Goggen sa for siden:

"Jeg har så lite lyst på fett om morran!"

Jeg skvetter hver gang jeg ser dette innlegget. Men skal ikke utdype hva dette blir på trøndersk :D

Iset sa for siden:

HAHAHA!! :D :eek:

Albertine sa for siden:

Hehe...:D

luringen sa for siden:

fniiis...goggen da. Så det er derfor menn ikke skjønner hva vi snakker om her ja...
Er også fan av pannekaka, med bær jeg da.

mofe sa for siden:

Goggen-luring :P

Lise: te var et godt tips! Jeg liker å drikke melk i teen, men tror du det går greit med fløte? Kremfløte?

Frokostpannekake ja.. Det er jo nydelig! Men blir kanskje litt mye karber? finne oppskriften

Summer sa for siden:

Du kan jo ha to egg og en skje med proteinpulver i. Da blir det ikke mye karber å skryte av.. Fløte går sikkert bra. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.