< Tilbake til oversikten

Skal du drikke alkohol i helga? -interresant artikkel her

Aline sa for siden:

For meg også, men jeg skal nok drikke rødvinen min på lørdag allikevel, jeg ;)

:)

Summer sa for siden:

Hehe, jeg blir definitivt mer rusa av hvitvin enn rødvin, for jeg får hodepine bare jeg lukter på rødvinen, så det nytter ikke å svelge unna en dråpe av den sorten. :p

Kristian sa for siden:

Jeg trodde det var rødvin som hadde minst sukker jeg, og mest sukker i øl:confused: .

AnnaV sa for siden:

Det trodde jeg også... i listene til vinmonopolet har de aller, aller fleste hvitviner MYYYE mer sukker en rødviner, i alle fall.

Jeg holder meg til rødvin.

hede sa for siden:

unngå sukkerproblemet og drikk vodka med is:D

Summer sa for siden:

Vil tro det er visse muligheter for andre problemer da. :p

Aline sa for siden:

:ja: ;)

sunbeam sa for siden:

hm..teknekt er også et alternativ om man ikke vil drikke vodkaen bar.. vodka med earl grey funker utmerket :p ... eller earl grey med vodka mener jeg kanskje..egentlig..hvertfall i starten..

Kristian sa for siden:

[INDENT]

trodde sprit inneholdt sukker fordi det er jo laget av sukker. Sikker på at det ikke er sukker igjen:confused:
[/INDENT]

sunbeam sa for siden:

No sugar left..men som det har blitt diskutert flere ganger her inne så hender deg seg jo både potetgull og en og annen hamburger i BRØD sniker seg med på lasset ca 03:30 på kvelder hvor man har inntatt alkohol..

FAKTA
Dette inneholder de forskjellige alkoholtypene:
1 gram ren alkohol gir 7 kcal
1 dl pils gir 39 kcal og 3,2 gram karbohydrat
1 dl rødvin gir 66 kcal og 2,5 gram karbohydrat
1 dl tørr hvitvin gir 67 kcal og 0,2 gram karbohydrat
1 dl vodka eller whisky (40%) gir 235 kcal og 0 gram karbohydrat

www.dagbladet.no/dinside/2005/06/29/436020.html

www.shdir.no/rusmidler/fakta_om_alkohol/hva_er_alkohol__5460

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.