< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og sykdom

Albertine sa for siden:

Jeg har pådratt meg noe som ligner mistenkelig på bronkitt, med temperatur over 40 og en hoste som river i brystet. Det er også min tolvte dag på Skaldeman (hørtes litt suspekt ut, egentlig...:p), og jeg får omtrent ikke i meg mat. Det jeg har spist er noenlunde riktig sammensatt, men jeg lurer på om jeg kan spise bittelitt annerledes for å få i meg mer mat. Vekta raser bare, og det synes jeg er skummelt (2,6 kg på fire dager) Jeg har jo kuttet karbene ned til et minimum, og vurderer å ta dem opp til et punkt der jeg fortsatt er i ketose, men som tillater meg å spise mer. Ikke mye mer, men et par fiberrik, litt bær og mandler. Det hadde gjort livet så mye bedre nå...
Hva tror dere?

HP sa for siden:

Det beste når en er syk er å få i seg mat som inneholder mye væske, så fyr på med litt bær hvis det frister. Fiberrik med friskt pålegg er også bra :) Kroppen trenger også mindre mat når den er syk, den har nok med å bekjempe sykdommen.

Jeg har erfart tidligere at jeg blir småsyk når jeg "tar tak i" kosten etter en periode med så-som-så-mat - det er akkurat som at kroppen får overskudd til å kjempe.

Albertine sa for siden:

Takk, HP! Skrekken var selvsagt stor da jeg oppdaget at vi ikke eier fiberrik i huset, så jeg får finne på noe annet. Jeg drikker forøvrig vann så det suser.

(Dessuten vil jeg ikke kalle dette "småsyk", jeg er jo døden nær! :p)

HP sa for siden:

Jeg har aldri vært døden nær, så det vet jeg ikke noe om. :p Jeg bare presenterte min erfaring ;)

God Bedring! :klem:

Albertine sa for siden:

Takk... snufs (Tør ikke å klemme deg tilbake...) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.