< Tilbake til oversikten

Farris og Imsdal BRUS!

HP sa for siden:

Jepp, nå har de komt som brus. Farris Pluss, og navnet på Imsdal husker jeg ikke. Men dette er juks. På flaska står der ganske så kryptisk: "tilsatt søtstoff (E950, E951)" - og hva blir det? Jo: Acesulfam-K og Aspartam. :mad: I tillegg står der "naturlig smak". :mad: :mad:

Jeg kjøpte en flaske Farris Pluss idag. Jeg kommer ikke til å kjøpe igjen.

Verdens beste maskineri går ikke lengre best på Farris. :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

er det den imsdal med smak du mener? det er bare smakstilsatt vann, ikke brus

men farris bris har kommet med sitron og melonsmak da den var ikkeså værst ;)

themonk sa for siden:

Hehe. Det har det vel aldri gjort. Farriskilden er en løsmasseakvifér avsatt under havnivå, og derfor er natriuminnholdet unaturlig høyt. Konklusjonen er: Farris = saltvann. Det er aldri ment at noen skal drikke det. :D

Det blir vel ikke akkurat bedre av at de tilsetter kunstige søtningsstoffer. Når skal de begynne med Stevia? :) Jeg tror jeg holder meg til vann jeg. Det smaker best.

HP sa for siden:

Disse er nok nye ;)

Farris Bris synes jeg er kjempegod, akkurat passe. Et bedre alternativ til brus. :) Rent vann er best ;)

HP sa for siden:

Jeg føler meg engentlig ganske snytt, så jeg har sendt mail til Ringnes:

Kristian sa for siden:

Takk for opplysningene, selv foretrekker jeg blå farris, syns den hjelper mot hodepine.

Iset sa for siden:

Hvilke smaker er det på Imsdalene nå? Jeg er bare nysgjerrig altså, har bare sett dem på tv-reklame, og der er det en rosa og en grønn.

Albertine sa for siden:

Den grønne er ingefær og pære, den andre vet jeg ikke.

jeef-micro sa for siden:

tror den rosa er solbær og solhatt...

Iset sa for siden:

Det var da noen merkelige smaker. Er de gode?

jeef-micro sa for siden:

Har bare smakt den grønne jeg da (som ikke er brus, men smaktilsatt vann) og den smakte sånn som pæreisen gjorde... bortsett fra at jeg får den litt ekle ettersmaken som jeg gjør når jeg får i meg kunstig søtningsstoff (og mageknipen) men ellers var den helt grei

Siljevanilje sa for siden:

jeg fikk begge imsdalene me smak, som overraskelse fra sambo.
jeg syntes reklamen så litt spennende, og da gikk han rett i butikken og kjøpte.

jeg smakte den solbær og ginseng. an vakke så god.
smakte kunstig.

jeef-micro sa for siden:

Har størst tro på vanlig vann jeg :)

Siljevanilje sa for siden:

ja eg og. men eg måtte jo smake på de, siden eg fikk de av sambo..
:o

jeef-micro sa for siden:

skal ikke si så mye jeg, for jeg kjøpte den grønne bare for å smake :rodme:

Helene sa for siden:

jeg håper du ikke har rett jeff, for jeg er ikke noe glad i vann, og pæreis er godt! dette kan bli dyrt! jeg har nemlig ikke noe stort problem med kunstigtilsettning :p

jeef-micro sa for siden:

Litt mild pæreis vil jeg si... å jeg savner den isen så mye... hvorfor sluttet de å lage den? husker det var alt jeg spiste da jeg hadde betennelse i tolvfingertarmen...
jaja slipper i allefall sukret fra den isen da...

Helene sa for siden:

de har ikke sluttet å lage den tror jeg..

de har den her i bergen.. men Isbjørn is har mista litt marked etter hvert..

jeef-micro sa for siden:

det er "feil" sort Helene :o jeg spiste den fra diplom is jeg

Albertine sa for siden:

Diplom-is må det være. :ja:

Helene sa for siden:

denne er KJEMPE god.. samme med cola isen..

Kristian sa for siden:

[INDENT]

Men er dette sukkerfritt da?
[/INDENT]

Helene sa for siden:

nei nei nei.. men det var ikke det det var snakk om her :p her snakka vi om pære is :p (men isbjørn is har jo lindberg isen og andre gode sukkkerfrie iser)

jeef-micro sa for siden:

savner pæreis sukk
men kanskje like greit at den ikke finnes lengre...Jeg har vært mye plaget med magen opp gjennom tiden, og har til tider levd på pæreis

Helene sa for siden:

smakte på imstalen i dag.. god :ja: kjente litt aspartam smaken.. men det gikk greit.. kan jeg regne denne med i vannbeholdningen eller binder den vann som brus?

mofe sa for siden:

Smakte Imsdal med solbær og ginseng i går - FANTASTISK god. Den er uten kullsyre - og jeg har aldri likt disse vann-drikkene med kullsyre, Farris etc.
Kommer til å bytte ut denne med endel av pepsi-max-inntaket mitt.

Iset sa for siden:

Jeg sitter her med Pære-varianten nå. Smaker jo helt likt pæreisen jo!! :sikle:
Dette må da være LITT sunnere enn lettbrus, eller? :P

Melania sa for siden:

Helt enig at dette må være "litt" sunnere?! Jeg kommer til å bruke denne i stedet for kjøpe med meg en halvliter brus. Hjemme fortsetter jeg nok med vanlig light brus.

Aadi sa for siden:

Jeg så at Olden hadde kommet med en variant "vann" med kullsyre og smak..... MEN den avsto jeg helt fra å kjøpe da den inneholdt karbohydrater........

HVORDAN KAN DE KALLE DET VANN DA ??? "BLÆ"

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.