< Tilbake til oversikten

Christian Drevon slår til igjen...

Iset sa for siden:

[size=3][/size]

Pga at denne artikkelen ligger på vektklubb.no og kun er for betalende medlemmer, kan jeg nok ikke legge ut hele artikkelen, men bare det over her.
Dette står altså IDAG, helt øverst. Hallo - dette er jo den undersøkelsen som er blitt så vanvittig kritisert (potetens ære-artikkelen) og som blandt annet DVP har kommet med motargumenter til.

Dette er så useriøst at jeg nesten blit helt paff....

205gti16v sa for siden:

Den undersøkelsen som egentleg slår ihel kaloriteorien, dei hadde gått nåken få kilo ned i snitt og om ein rekner kalorirestriksjonen dei hadde om i kilo fett skulle dei gått ned tosifra antall kilo:)

ssskaldeman sa for siden:

Är det Jama han är ute efter? Mindre än ett kg ner på 7 år, eller vad det var? Trots rådgivning, kalorirestriktion och ökad motion?

Den undersökningen dras fram i Sverige av våra professorer. Trots att den inte alls styrker deras resonemang. Om det är den Drevon menar så är även denne kejsare alldeles naken. Då har de ingenting alls att komma med!

Sten Sture

silje sa for siden:

tja.. virker som det var en seriøs studie.. men det eneste den egentlig sier(så vidt jeg har forstått), og som Drevon konkluderer med er:

"...man kan konkludere med at et kosthold med lavt fettinnhold ikke synes å forårsake vektøkning blant postmenopausale amerikanske kvinner."

er vel greit nok det.. om man ikke har tenkt å gå ned i vekt..

mvh silje

ssskaldeman sa for siden:

om de får rådgivning, vägs, ökar motion och minskar kaloriintag...

Inget fel på undersökningen, men väldigt mycket fel på slutsatserna.

Sten Sture

HildePåSlankern sa for siden:

Dette viser jo hva man alltid bør være obs på: At man kan manipulere og tolke statistikk til det ugjenkjennelige.

Vennlig hilsen

Hilde

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.