Jeg er med på kurset easylife, hvor all mat inntak i begynnelsen består av kosterstaninger...
Har fått beskjed fra treningsenteret (som driver dette kurset) at vi nå er inne i ketose fasen..men når jeg ser på innholdsfortegnelsen, inneholder en dagsrasjon 50gr karbo???:confused:
Jeg er med på kurset easylife, hvor all mat inntak i begynnelsen består av kosterstaninger...
Har fått beskjed fra treningsenteret (som driver dette kurset) at vi nå er inne i ketose fasen..men når jeg ser på innholdsfortegnelsen, inneholder en dagsrasjon 50gr karbo???:confused:
Er ikke det litt mye til å komme i ketose???
Jo det er mye men det er mulig å komme i ketose hvis du trener mye.
[/INDENT]
Nei, det er godt mulig det. Det finnes folk som må ned i 15 gram pr dag for å komme i ketose og så er det de som er i ketose oppe på 60 tallet et sted. Er du i ketose rundt 50 gram karber er du kjempeheldig !
Det obligatorisk to treninger i uken...for føler meg ikke noe annerledes heller...eneste er en fantastisk ånde..men det kommer vell mest fra at jeg kun spiser kosterstattere...
gikk ned ganske mye forrige uke da....men vil gjerne i ketose...
to treningertimer i uken er ikke mye. Er redd du bare er i ketose under og rett etter trening. Er litt i tvil om dette er en ketogen diett, er nok heller en lav GI diett med kaloribegrensning.
hmmm du sier kanskje noe der...ligger på et veeeeeldig lavt kalori inntak i dag, men i følge instruktøren min skal vi også være i ketose nå...
Nå har ikke jeg sånn kjempe peiling, hvis det er som du sier at jeg har en lav gi diett med kaloribegrensning...vil det da i praksis si at jeg også må telle kcal??? Kan jeg ikke kose meg med litt bacon, ødelegger det??
Jeg som trodde ting gikk så og si greit nå så lenge jeg ikke spiste for mye karb...ufff blir forvirret jeg nå...:confused:
Nå vet jeg at kroppsbyggere opererer med mye høyere karbotall enn oss andre. dette tror jeg kommer av at kroppsbyggere har større muskler og dermed høyere forbrenning og lettere for å komme i ketose. Jeg vil tro at du kan spise kjøttmat men det er vel best å spørre instruktøren om dette. best å følge dietten til punkt og prikke og jeg kjenner ikke din diett og jeg vet ikke om andre heller.
Du kan jo prøve å skrive navnet på dietten i en ny tråd for å vekke noen likesinnede.
Jeg er Easylife instruktør og de aller fleste kommer i ketose på denne dietten uten problemer. (har hatt en del deltakere som har vært helt nazi på stix :-)
Inneholder mye proteiner også! Grunnen til at man går i ketose på 50 gram er mulig at kcal inntaket er såpass lavt at kroppen må hente energien fra ett annet sted. FEtt reserver. Men hva forbrenning angår så har jeg hat ett par som har gått på thyroksin som faktisk har måtte nedjustere dosen sine for de forbreninngen dere har økt betraktelig under kurset :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.