Iset sa for siden:
tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=683
De tar skikkelig til motmæle nå ja. Godt vi har fått igang debatten. :D
Iset sa for siden:
tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=683
De tar skikkelig til motmæle nå ja. Godt vi har fått igang debatten. :D
Kristian sa for siden:
Jeg sendte inn spørsmål og lurte på hvorfor kolesterol og triglyserider har gått ned når jeg nesten bare spiste ost og fløte.;)
Iset sa for siden:
Hehe enten får du ike svar på den, eller så sier de nok at kolesterolet vil øke etter noen år. Man vet jo ikke langtidsvirkningene av en slik skadelig diett, vet du. :P
Gleder meg til å lese diskusjonen, håper bare for guds skyld den går en smule raskere enn Grethe sin diskusjon. :eek:
Torkil sa for siden:
VG kjører en beinhard linje, de publiserer bare spørsmål som stiller deres egen vektklubb i et godt lys. Jeg forstår ikke at deres ellers vettuge eksperter lar seg bruke i så måte.
Jeg har spurt hvor mye ekspertene tjener på bijobben i vektklubben, men får selvfølgelig ikke svar. De legger ut enkelte spørsmål om lavkarbo og advarer mot slike opplegg etc. Jeg tror ikke det er verdt å bruke tid på og noen diskusjon blir det aldri tale om når de velger spørsmålene de ønsker å svare på.
Da er 17.20 på kanal 24 mye mere interessant med mulighet for åpen og usensurert diskusjon.
VG har siden nyttår skrevet feilaktige/ meget ensidige artikler SOM ALENE FREMHEVER DEN FANTASTISKE VG-SLANKEKLUBB og forteller skrekkhistorier om alle andre kurer.
VG har med denne ukritiske journalistikk fraskrevet seg retten til å kalle seg en seriøs avis når det gjelder debatten om hvordan fedmeepidemien skal bekjempes og enhver saklig vurdering av forskjellige slankeopplegg.
Det er kanskje best å boykotte VG og heller prøve å komme til orde i de medier som ennå ikke har bundet seg til en enkelt retning innen slanking.
Vennlig Hilsen
Torkil
Siljevanilje sa for siden:
jeg spurte na om :er (og hvorfor) lett mat sunnere enn ubehandlet mat?
blir spennende om jeg får svar...
Iset sa for siden:
Javel, det var jo en interessant diskusjon. :snill:
205gti16v sa for siden:
En plate forsvinner fort uansett om den er på 50 gram eller 200 gram;-)
Det er sant når det gjeld melkesjokolade ja, men prøv å gnu inn 200gr 86%sjokolade:D
Torkil har rett, dei sensurere verre enn gode gamle Sovjetunionen, men vektklubben gjere det jo berre for pengene så då er det jo greit;)
Heller sende leserinnlegg som forteller om våre personlege erfaringer, det har stor kraft det.
Nille sa for siden:
Hverken VG eller Dagbladet har vel noen sinne vært seriøse aviser !! :D
[color=#800080][/color]
Du fikk forresten bare terningkast 2 for boka di så jeg. Men de hadde nok ikke lest den engang, bare skummet. Du har jo forklart utførlig i boka om nettopp det de stiller sprøsmål ved ! Makan !!
Det er atter et tegn på at man ikke kan ta dem seriøst. :ja:
Chamomilla sa for siden:
Hvilken bok var det?? :flau: Til mitt forsvar - jeg leser ikke VG.......
Nille sa for siden:
Slank med Ketolysekuren av Torkil Andersen
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.