janmesi sa for siden:
HEI!!
Debatt mellom meg og VGs vektklubbleder Nina Schmidt klokken 17.20 i dag!! Direkte .... !!!
--- Ønsk meg lykke til .....
--JAN
janmesi sa for siden:
HEI!!
Debatt mellom meg og VGs vektklubbleder Nina Schmidt klokken 17.20 i dag!! Direkte .... !!!
--- Ønsk meg lykke til .....
--JAN
Albertine sa for siden:
Lykke til! Skal høre på deg! :D
Iset sa for siden:
Nei?? Herregud så spennende!!! Men vent, jeg har ikke radio!! :eek:
Forresten, det går an å høre radio på nettet, sant?
Kristian sa for siden:
Lykke til, er glad det ikke er meg som skal på radioen.:o
Albertine sa for siden:
Ikke radio? Hvilken tidsalder lever du i da, Iset? :p
Jo, det skal være mulig å høre radio på nettet.
Iset sa for siden:
Jeg lever i 2006, der vi heller bruker cd og MP3-spillere. :p
Neida, jeg har lyst på radio, men har aldri prioritert det, for musikk laster jeg hele tiden ned på pcen, og det er vel det eneste jeg bruker radio til, som regel. :o
Anne sa for siden:
Ja, lykke til!:)
Chamomilla sa for siden:
Lykke til!!!
Siljevanilje sa for siden:
masse lykke til... sko ha hørt på deg hadde jeg vært hjemme, men har desverre ikke fungerende radio på jobben. og pcen er det ikke høytalere til. :( :confused:
Aline sa for siden:
lykke til !
Gjett om jeg skal høre på :ja: :D
Mila sa for siden:
Lykke til :)
Summer sa for siden:
Iset: Har du radio på mobilen? (det har HP, så vi skal høre det på den. ;))
Kia sa for siden:
masse lykke til skal høre på deg!!
KICK ASS.....:boxing: HEHE
Iset sa for siden:
Nei jeg har ikke mobil, har vært uten mobil siden midten av november. :(
Er det noen som vet hvor på nettet jeg kan høre på kanal 24? Kan jo google litt da, men tenkte å spørre.
silje sa for siden:
kanal24.no
:D
Albertine sa for siden:
Øverst til høyre ser du hvordan du lytter til web-radio.
silje sa for siden:
jeg stikker ut nå.. men har satt minidiscspilleren på record på 1715... så da får jeg i det minste med meg det som skjer på kanal24 fra 1715 og 74 minutter utover..
kan kanskje legge ut mp3 ettehvert, om det er ønske om det.. og om det er lovlig..
silje
Siljevanilje sa for siden:
ja det må du gjår, silje
eg e på jobb, så eg får d ikje me meg, men vil gjerne hørre.
Iset sa for siden:
Tuusen takk. :D
Silje: det er jo lov å lagre det på pcen og sende det til folk via msn, eller? I så fall så har du msn-adressen min. :hyper: :D
Aline sa for siden:
jeg gleder meg :D :spent:
Iset sa for siden:
Nå hører jeg.:D
Go Jan!!!
Aline sa for siden:
:heia: :heia:
Iset sa for siden:
Eeeh... Hun har jo peiling ja. "Tenk å bare leve på koteletter". :eek:
Aline sa for siden:
Ja, hun brukte dumme dumme argumenter spør du meg :ja:
Jeg syntes du gjorde en god jobb, Jan! Skulle ønske f.eks DVP også kunne sittet der, så ikke damen kunne brukt "du vil jo bare selge boken din"-trikset... :(
Summer sa for siden:
Han fikk siste ordet! :D Og hvilke ord! :stortsmil
Jeg tror han nådde mange med blodsukkervingninger og insulin. :ja:
Goggen sa for siden:
d va no morsomt læll!
litt hissig, men fikk siste ordet!
205gti16v sa for siden:
Er det ferdig? Kortreferat?
Aline sa for siden:
og ikke minst.... en fornøyd bruker av vektklubb.no på telefonen og vips så er "alle" fornøyd ......
Summer sa for siden:
Det var virkelig en lavmåls uttalelse. (jeg blir bare sittende å gape jeg når folk får seg til å sli slikt. -også på radioen da! :rolleyes: )HP sa for siden:
Der fikk "vår mann" siste ordet. Men en ting jeg savner i disse pølse og kotelett diskusjonene er salaten! Mange spiser faktisk mer grønnsaker etter at de legger om til lavkarbo. Energien fra poteter og stivelse blir erstattet av fett og mer protein - men volummessig så blir disse varene ersattet av masse grønnsaker.janmesi sa for siden:
Takk og lov for at jeg fikk siste ordet. Nina Schmidt hadde forberedt seg ganske bra, men ble ikke temperaturen vel høy?
Bra jeg fikk siste ordet ... :eek:
Aline sa for siden:
Hvis noen er bevis på økt grønt-inntak, så er det kanskje meg ;) fra null til hundre på et halvt år ;)
Summer sa for siden:
Jeg synes forresten at hele lavkarbodiskusjonen har avtatt. Nå er det blitt til bare koteletter eller høykarbo (og det blir jo feil begge veier, for lavkarbo er ikke bare koteletter, og det andre kostholdet anbefaler jo faktisk bare langsomme karber). Diskusjonen er blitt helt polarisert.
Summer sa for siden:
Ja, det ble endel snakking i munnen på hverandre :p Hun var ikke direkte høflig.:rolleyes:205gti16v sa for siden:
Polarisering er Medias skarpeste våpen:rolleyes:
janmesi sa for siden:
... dumt at jeg fikk beit skikkelig fra meg på denne kotelett-repetisjonen; æ vart no litt stræssa jah; dessuten trodde jeg debatten var mye lenger, hadde forberedt meg på en mye lenger debatt.
... puh!
Goggen sa for siden:
Det som er fortærandes(trøndersk irriterende etc) er at det blir debattert i en tabloid setting. Det fører til at ingen av partene kan ta seg tid til innlegg og fortelle sin versjon. Dessverre endte jo også dette med et islett av munnhuggeri, og avbrytelser. Men det er vel bedre å få komme til i media, enn å bare rope her inne.
Debatten blir for overskriftsbasert, der kun de fete typene får plass. Dette er fryktelig synd, når man tenker på viktigheten og konsekvensene dette kan få.
Bra Jan! Jeg synes du fikk mye ut av debatten tross alt, selv om det ble litt hissighet i studio. Vel blåst!
Iset sa for siden:
Hihi kjempebra. :D
Tenk å prøve å være seriøs, men å henge seg opp i koteletter og pølser. Det går da an å forstå LITT selv om man ikke er enig. :sukk:
Det med at du bare er ute etter å selge bøker, er det brukerne på vektklubb også mener i den tråden jeg viste til. Det er så ensporet. :(
Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P
Charmtassen sa for siden:
Det blir spennende å se om det blir "overskrifter" i forumene i vektklubben også nå da. Det må vi sjekke!
Albertine sa for siden:
:ja: Jeg spiser ikke grønnsaker jeg, når jeg ikke spiser lavkarbo. Så for meg er det STORT å spise så mye som jeg gjør nå.Iset sa for siden:
Nå har jeg nettopp svart på en tråd der inne.
Litt morsomt når folk kan skrive: "mennesket har da levd på alt mulig i millioner av år, jeg blir så irritert når man skal gjøre noe så naturlig som mat om til vitenskap". :o
Jeg svarte henne nå.
Aline sa for siden:
merkelig hvor korttenkte enkelte er...
sikkert endel som mener at pasta er mat man har apist i "all tid" ;)
Malin sa for siden:
Nåja, selv hadde jeg helst sett for meg Dag Viljen Poleszynski, Torkil Andersen og Jens Veiersted jeg da, DEThadde vært et panel de hadde fått problemer med å møte, skulle jeg tro! :D :p :D
Aline sa for siden:
Men jeg synes Jan gjorde en bra innsats!! :)
Albertine sa for siden:
Jeg ble så stressa da Jan begynte å avbryte henne, at jeg lot ungene se Disney channel istedet... (Radio på parabolen).
Nille sa for siden:
Det hadde vært helt topp ! Det er ikke helt riktig at Fedon er i mot alt mettet fett vel - eller er det det ? Det er jo forskjellige typer mettet fett da. Men han er allefall imot transfett !
Iset sa for siden:
Tja han sier jo vi kan bruke litt kremfløte og fet ost, men han ville nok helst sett at vi ikke spiste noe mettet fett, kun umettet, om jeg har forstått bøkene hans rett. Men han er blitt LITT mer liberal mot mettet fett i det siste, virker det som.
Malin sa for siden:
Ja, også Fedon da- han burde vel være med han og, for jeg tror ikke han ville gå over til de andre i en slik debatt, men heller lagt seg et sted midt imellom, og kanskje vært med på å justere noe av den skyttergravsargumentasjonen som har utviklet seg i media den siste tiden! ;)
Tror Fedon er skeptisk- ikke motstander av mettet fett, mener å ha lest at han sier at det mangler god nok dokumantasjon så langt til at han fritt kan anbefale ubegrenset bruk av mettet fett.
ssskaldeman sa for siden:
Jag känner inte Fedon själv, men han kan nog utgöra en bra vågbrytare. Jag är förresten övertygad om att han inser att mättat fett är bäst. Men han bedriver en stor affärsverksamhet. Då måste man föra fram åsikter som flertalet kan acceptera. Inget fel i det. Han gör en massa nytta ändå.
Sten Sture
themonk sa for siden:
Nå tror jeg virkelig denne debatten begynner å ta av. Det er veldig morsomt å være med og følge med på utviklingen. Det er litt synd at sånne tv- og radiodebatter alltid blir så avstumpet at det ikke er mulig å få noen oversikt. "Ernæringsekspertene" må ty til en del stygge verbale angrep og debatten hisser seg opp. Interessant. Jeg håper at dette kan være begynnelsen på en slags revolusjon. Det er på tide å få byttet ut de gamlingene i ernæringsrådet.
Iset sa for siden:
Ja, det er kjempespennende! Nå begynner det virkelig å ta av! :D
Chamomilla sa for siden:
Jeg hater egentlig slike debatter, men måtte jo få det med meg likevel. Men det blir som dere sier, veldig tabloid, og lite tid til å la hver side få gå i dybden. Jeg følte egentlig at VG-dama fikk anledning til å gå mest i dybden mens Jan ble stoppet av programleder i ett kjør.. Kvinnfolk!:rolleyes: ;) :D Enda godt at han fikk siste ordet ja! Og en debatt er bedre enn ingen debatt:p
Kristian sa for siden:
Jeg syns jan var flink, en må være så ivrig for at debatten skal være god. Men samtidig så skulle jeg ønske at vi fikk høre ferdig hele setningene.
nøtta sa for siden:
Jeg syntes ogssaa at Fedon burde vaert med , det norske folk kjenner han jo godt ! Det er vel storre sannsynlighet at de gaar fra Fedon til DVP enn fra GR til DVP .....
en annen ting jeg lurte paa var .... har noen en link :o
janmesi sa for siden:
Hei - takk for konstruktive tilbakemeldinger.
Gleder meg til neste gang!
-- Jan
Aline sa for siden:
har du fått tilbud om flere debatter?
:spent:
donjuanwannabe sa for siden:
Er det mulig å høre dette programmet på noen måte? Fikk det ikke med meg.
Trolljenta sa for siden:
Det er ikke helt riktig Iset. Fedon sier at mettet fett ikke er skadelig og nevner i sitt siste kurshefte at flere forskere både fra NTNU, Ås og internasjonalt har forsket på dette.
Iset sa for siden:
Gjør han? Det er jo knallbra!!! :D
205gti16v sa for siden:
Står i boka hans og, at metta fett er frikjend.:D
Albertine sa for siden:
Heia Fedon! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.