Dere som ikke har tilgang kan sikkert allikevel lese det på forsiden, det er jeg ikke sikker på. Men det ligger iallefall der, og nå leste jeg en diskusjon blandt medlemmene der de slakter innlegget totalt og oppfordrer til mail-storm mot Janmesi (for de som ikke vet hvem han er så er han bruker her inne og jobber i forlaget som gav ut Skaldemans bok, Lillemaane). For de som har tilgang så er diskusjonen her:
Noen av innleggene er direkte morsomme, der de går til angrep på lavkarbo så det suser. Men noe annet var vel ikke forventet. :p
Helt nederst i innlegget står det litt om Janmesi (Forlegger Jan Mesicek driver forlaget Lille måne. Forlaget gir ut alternative slankebøker m.m., og har nylig gitt ut boken "Spis deg ned i vekt".), og dette har jo selvsagt brukerne og vektklubb brynt seg på. "Jan vil jo bare tjene penger og taper jo inntekter på at folk bare legger om kostholdet". :P
Dumt, men innlegget ligger jo uansett her inne på lavkarbo, kom jeg på. :D
Du må være medlem for å lese der inne, søren at jeg ikke kan legge ut noe derfra. :aargh:
jeg har tilgang der.. jeg finner innlegget, men ikke diskusjonen om det..
hvor går man da?
det liksom forumet som jeg finner har disse kategoriene(som vist på bildet)
.. det er for meg helt utrolig at de ikke har en egen kategori der som de kan diskutere kosthold og helse.. er det ingen av brukerne der inne som faktisk stiller spørsmål ved maten som vektklubb mener de skal spise?
her dag så får iallfall jeg en sånn menygreie... der det er satt opp hva jeg bør spise i løpet av dagen..
For ordens skyld, jeg er medlem der inne fordi jeg FIKK et års medlemsskap i bursdagsgave, bare så ingen tror jeg nettopp har meldt meg inn frivillig. ;)
Såklart ingen stiller spørsmål om helse, det er kun slanking det dreier seg om der inne. Flere brukere setter jo likhetstegn mellom sunt og kalorier. Flere nekter å spise nøtter og drikke tran fordi det er "usunt" som de selv sier, fordi det er kaloririkt. Avokado er bannlyst. :rolleyes:
Det gikk visst ikke an å linke inn direkte til diskusjonene, men den ene ligger på oppskriftsforumet (karbohydrater, fett og proteiner tror jeg den heter) og den andre, slaktetråden om Janmesis innlegg, ligger på det øverste forumet (for deg som er ny på vektklubb) og heter "Kronikk i VG om VK idag".
nei.. det er vel strengt tatt ikke helt pent gjort.. og antagelig ikke lovlig...
samma det.. de får nå gjøre som de vil med hva de putter i seg..
men jeg er fremdeles litt fornærma over at jeg fikk beskjed om at jeg måtte gå ned i vekt av helsemessige årsaker.. jeg mener selv at jeg ikke er så tjukk...
var ikke det jeg tenkte da :p jeg kommer alltid til å være her.. det jeg tenkte var å pleise og så deler vi ut brukernavnet og passordet sån at alle kan gå inn og lese hva som står der inne.. men vet ikke om det lar seg gjør.. eller om det i hele tatt han noe for seg..
Jeg tar kontakt med Vektklubben i dag. Ellers vil Kanal24 ha meg med i en debatt, det spørs imidlertid om de får noen fra VG til å stille.
Men jeg finner ikke kommentarene? Uansett - for all del folkens - ikke finn på å bruke penger på Vektklubben ... Vi er jo noen her som har tilgang, og jeg skal forsøke å få VG til å gi meg tilgang - det bør de jo, dersom mitt innlegg legges ut der (det er ikke sendt til Vektklubben, men til VG) og kommenteres uten at jeg får sjansen til å svare.
Uansett - nok et bevis på den totale mangel på medieetikk og moral som gjelder i VGs vektklubb; the mountain of nutrition stupidity!
-- Hvis noen kan fortelle meg hvor disse kommentarene ligger så gi meg et vink.
Hvordan går det ellers med innleggsskrivingen til avisene folkens?!? Come on! La oss ta til motmæle offentlig. Vise at vi er flere - trekk frem den skandaløse avvisningen av Skaldeman i VG, nok en iditotisk kolesterolartikkel i Dagbladet på mandag, fortell om deres personlige historier - det er mange vinklinger!
Jeg tror vi har en sjanse til å skape litt furore i mediene nå, men da må vi være mange og stå sammen.
-- Jan
Ja.. jeg har funnet den.. de andre er vel bare mer nysgjerrige(om enn skeptiske), uten å komme med noen veldig gode motargument. de tror ikke at du kommer til å klare det i 6 mnd.... jeg så at en sa at vi får se hvordan det går etter 6 mnd.. du har jo litt av et press på deg her da.. men men.. det klarer du nok:D
skulle gjerne ha gjort det, men jeg prøver å holde meg mest unna forumet der inne. jeg blir litt smågal bare av å ha sett innom. jeg hadde kommet til å måtte kommentere og irritere meg over det meste som jeg leste der inne.. derfor prøver jeg å spare meg for det...
Det var faktisk ei som skrev noe positivt i den tråden, nesten helt nederst. :eek: :D
Tråden jeg skriver endel i om Skaldeman og kostholdet, er faktisk IKKE blitt en krangletråd som jeg trodde den skulle utvikle seg til, men derimot er det flere som oppriktig er interessert!! Ei spurte hva boka het, for hun ville kjøpe den. :D
Den ligger på oppskriftsforumet (mat og oppskrifter), og heter "karbohydrater/fett/proteiner". Jeg svarte nettopp i den, så den ligger helt øverst nå. :)
Det var visst ei som var altfor glad i mat og søtsaker og ikke orket å holde seg unna det for all fremtid, derfor orket hun ikke Atkins/lavkarbo. Hehe nei jeg må si jeg hadde slitt litt jeg og, om jeg måtte holde meg unna mat for all fremtid. :fnise:
Hei.... Det var jeg som startet tråden Karbohydrater, fett og proteiner. Derfor har jeg også tatt meg friheten å kopiere noen av svarene der, fordi jeg kommer til å bruke dem i en bok ved senere anledning.
Jeg meldte med inn i Vk sommeren i fjor, gikk opp 5,8 kilo tilsammen. gikk først ned 0,8 så opp alt pluss 5 til.
DERFOR startet jeg tråden, jeg ville ha lov til å stille spørsmål med hvordan det kunne være eneste måten og gå ned i vekt siden jeg ble bare mer og mer sløv, mer og mer vondt i alle kroppsdeler, og mindre og mindre lyst å ri hesten min selv om vi nettopp hadde blitt nr 4 sammenlagt i NM. Dette har blitt dårlig mottatt, og jeg har blitt beskyldt for å være bombastisk og fundamentalist.
Så på siden min her inne, Rocky's treningsdagbok, Tone's slankedagbok under åpne dagbøker finner dere endel utdrag fra VK tråden jeg startet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.