< Tilbake til oversikten

HJELP jeg sjekket kalorinivået mitt på vektklubb.no

Iset sa for siden:

La inn en helt vanlig dag matmessig, slik jeg har spist hele forrige uke og gått ned 3.5 kg.

:eek: Tenk, da jeg lå på deres anbefalinger på 1800 kcal daglig gikk jeg supertregt ned i vekt, mens her raser jeg ned 3,5 kg på en uke med dobbelt så mange kcal omtrent!!

Det var nemlig ei som spurte meg i en Skaldeman-diskusjon på vektklubb-forumet, og da mente hun at jeg sannsynligvis hadde gått ned fordi jeg spiste mindre. :p

Iset sa for siden:

Kaka mi (rundingen som viser forholdet mellom fett, karbo og proteiner, ligger på nesten 3/4 fett, litt protein og nesten NULL karbo... Ganske greit å egentlig bruke den dagboka for å få litt oversikt. :)

nøtta sa for siden:

wooow ! ta vare paa dette da !

Iset sa for siden:

Jepp! Tro du meg. :D
Det er jo dette alle sier, lavkarbere går ned fordi de spiser mindre. Jeg er vel et levende bevis på det motsatte. :P

silje sa for siden:

ja, helt enig.. oppskriftene er jo tøys(føler jeg), men veldig kjekt å følge med på det man spiser.. på ordentlig.. jeg har lagt inn for i dag og i går.. ligger rundt 2000 kalorier kanskje.. men jeg trener en del..

finner igrunn ikke helt fram i de forumene der inne, men det er ikke så nøye..
kaka mi ligger i dagboka mi.
jeg har også nesten 75% fett, men litt mer karbohydrater. burde fått i meg mer proteiner kanskje..

silje

Charmtassen sa for siden:

Jeg har også fortsatt "aktiv konto" på Vektklubb ..., men jeg bruker den også akkurat som dere sier. Jeg sjekker heller ikke oppskrifter eller forumene deres lenger. "Jag trivs bättre här ..." sier oksen Ferdinand der han sitter under sin korkek och luktar på blommorna :ku:
Kaloriene glemte jeg helt å sjekke.

Inntil jeg blir tryggere på meg selv synes jeg det er kjekt å sjekke om kakediagrammet viser rett fettprosent (og bryr meg ingenting om deres forslag med 3/4 karbohydrater). Så langt (1 uke!) har det bare vært positivt og vekta viste - 2 kilo i dag. Jippi!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.