En svensk dietist har löst gåtan. Hon vet varför vi som äter fet mat blir smala. Dietisten heter Britta Barkeling. Hon är disputerad dietist och forskare på överviktsenheten, Karolinska universitetssjukhuset, Huddinge
ur Diabetes Stockholm.nu
"- Enligt dieten är det fritt fram att äta fett. Men när man till exempel tar bort brödet har man ingenstans att ha smör och feta pålägg. Man får i sig färre kalorier totalt och därför går man ned i vikt."
Hva med å sende henne en mail der jeg skriver inn kalorinivået mitt? Jeg skrev inn maten min i [url]www.vektklubb.no[/url] så den regnet ut kaloriene mine automatisk. Det ble faktisk over 3300 kalorier!!!! Dette var en helt normal mat-dag med mye fett og lite karbohydrater, og sammensetningen virker nærmest perfekt.
Tidligere spiste jeg rundt 1800 kcal og gikk ned i vekt, men det tok laaang tid og vekten stod stille veldig lenge. Nå spiser jeg nesten det DOBBELTE med kalorier, og har gått ned 3,5 kg på en uke!
Jag åt mellan 3.000 och 4.000 kalorier i början och då gick jag ner. Nu äter jag 2.000 kalorier om dagen och då ligger jag stilla i vikt. Jag är visserligen mindre idag och behöver mindre mat, men vad det än handlar om så inte är det kalorier.
:p Det er da mange steder å putte smøret!!!:D Til frokost f.eks. så avsluttet jeg i dag et eggerøremåltid hvor jeg ikke var helt mett med å smøre meierismør på et par osteskiver (ikke magerost), rullet de sammen og spiste.....
I kantina på jobben er det forsynesegselv med brød, pålegg, salatblader, tomat og agurk. Jeg tar en bunke med kjøttpålegg, noen osteskiver, noen salatblader, litt tomat og agurk. De har bare Letta margarin der, så jeg tar til takke med majonesen og tar en stor klatt med majones som jeg bruker til dipp sammen med det magre kjøttpålegget..... Blir jeg mer sulten, styrer jeg unna all frukten som står fremme og finner meg noen ostebiter i kjøleskapet. Bedre enn ingenting? Kunne kanskje vært litt mer fett?
Joda, kunne jo det, men hvor skal jeg gjøre av smøret...:D En ting er å smøre tykt lag på osteskiva hjemme, men å gjøre det på jobb......:o . Drite i det? Er omtrent så nyansat som jeg kan få blitt da, begynte 16. jan...
Du gir vel blanke i hva de synes, gjør du ikke? Evt. kan du ta med deg en smørklatt eller en kuvertpakning i veska, og smøre sånn litt diskret...?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.