< Tilbake til oversikten

Påskegodt

#1

Summer sa for siden:

Tenker litt frem og tilbake her...

Min bedre halvdel sa at han kan jo få litt vanlig snop... Mens jeg er mer sånn: Hvorfor det da? Han er jo vant til å spise mørk 86 eller 70 % eller mørk sjokolade med maltitol. han er kjempeglad i det og fornøyd med det, så hvorfor introdusere sukkersnop for ham, når det er noe vi ønsker at han skal holde seg unna så godt det lar seg gjøre...

Men så er det jo litt sånn at; av og til gjør vel ingen skade.. ;) Eller? hva tenker dere?

Jeg har mest lyst til å kjøpe ulike mørke sjokolader og knekke opp,-(de har jo forskjellig utvalg, bla. sånne innpakkede små konfekt sjokolader ) og lage hjemmelaget sukkerfri masipan dyppet i sjokolade, og gi ham et deilig og sukkerfritt påskeegg...:cool:
Kun det beste er godt nok, er mitt motto... ;)


#2

Iset sa for siden:

Jeg er enig med deg:) Etter et sukkerfylt påskeegg, smaker kanskje ikke 70 % sjokoladen så godt lenger, ikke vet jeg...
De selger jo utrolig mye i Cavalier produkter i snopeforretninger. Jeg har sett KONFEKTESKER med deilige eksklusive cavalierbiter i, SKJELL (sånne sjøskjell vet du, de med hvit og mørk marmomert sjokolade), osv. Kjeks har de også, bla noen deilige kanelkjeks, smaker som pepperkaker.
Får du ikke tak i, kan du bestille via en helsekost, dersom grossisten deres fører det (Life-kjeden bla).

Syns du er veldig fornuftig jeg:)


#3

MHM sa for siden:

Jeg vingler litt selv i denne saken du skisserer, Lise. Jeg leser akkurat nå en bok som heter "Child of Mine - Feeding with love and good sense" av Ellyn Satter. Hun beskriver fenomenet "forbuden frukt smaker best" på en slik måte at jeg kjøpte pinne-is i butikken i går til 2-åringen... :rodme: For det kan jo være at hvis de ALDRI får det som andre får, så kan dette bli litt VEL spennende. Men hva vet vel en 2-åring om andres påskeegg...? Hvis det er et påskeegg med noe som smaker godt, dvs. du har klart å finne gode alternativer, så mener jeg det er best. :spisesnak
Min grunnholdning er at man skal utruste barna med en slik holdning til sukker og usunn mat, at de ikke får så stort behov for det senere. Alle vi Karbojunkies vet jo at MYE VIL HA MER! :sint: Men så var det dette med forbuden frukt også da....
Nettsidene til dr. Lindbergs har nå fått nettbutikk, der de selger en hel del sukkerfritt godteri. Jeg har bestilt fruktkarameller, konfekt, salt lakris, colaflasker, vingummi og sjokolade....håper jeg får det på lørdag! :snill:
Se [url]www.drlindbergs.no[/url]


#4

Maz sa for siden:

Takk for tipset. Mange av disse produktene har jeg sett i helsekosten men langt fra alle. Jeg reagerer dårlig på Maltitol (fikk sukker i urinen etter det når gravid) men ikke alt var basert på Maltitol.


#5

Skorpia sa for siden:

Ikke lett det der med påskeegg,mm.

Barna mine spiser nok vanlig påskegodt,men de er etterhvert blitt litt påvirket.
Minsten 12 år elsker stort sett all lavkarbomaten min,men klart hun liker påskeegg også,


#6

Maz sa for siden:

Angående det med forbuden frukt. Tror jeg bør lese den boken MHM snakker om får ta meg en tur på Amazon.

Slik har jeg nemlig tenkt selv og ikke minst erfart det.


#7

Skorpia sa for siden:

Har klart å unngå påskegodtet hittil for min egen del.

Tror det blir verre når alt selges til halv pris :eek: I hvertfall dersom jeg er sulten når jeg går og handler:p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.