Jeg går på Lindberg med relativt mye proteiner, en del fett og en del lavglykemiske karbohydrater. Er stort sett fornøyd med det. Nå i helgen begynte jeg å lese Skaldemann sin bok og der står det at man (hvis ikke man trener veldig hardt) ikke skal spise mer enn 0,8-1 g protein pr kg kroppsvekt fordi overskytende protein da omdanner seg til sukker. Da ble jeg veldig usikker og litt engstelig.. Jeg ligger på mellom 55-57 kg og spiser 80-100g proteiner pr dag (gjerne mer enn det også). Blir overskuddet altså til sukker? Hva skal jeg gjøre da? Så lenge jeg spiser en del karbohydrater så kan jeg ikke pøse på med fett til fordel for proteiner heller..
Noen som har råd/forklaring? Jeg er ganske forvirret nå
Det er vel forskjell på kosten til en som veier 57 kg og spiser etter Lindberg, og kosten til en som veier 100kg og skal ned masse med en diett som hovedsaklig basserer seg på MYE fett og endel protein, og nesten ingen karber...
Siden du veier så lite, og ikke skal spise som skaldemann, så ville jeg ikke tenkt så masse på dette. Det Lindberg forholder seg til er at kroppen omdanner alt over 30 g proteiner i et måltid som sukker.
Tusen takk for kjappe svar! Da ble jeg litt beroliget :-))
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.