Siljevanilje sa for siden:
kan alle som har tid bombardere henne med spørsmål??????
eller med påstander,
hun begynne å svare kl 15.
her e link tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=680
kan alle som har tid bombardere henne med spørsmål??????
eller med påstander,
hun begynne å svare kl 15.
her e link tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=680
janmesi sa for siden:
Tips venner og kjente!!
205gti16v sa for siden:
Har sendt spørsmål;)
Torkil sa for siden:
Hei
Den var god, veldig god.
Vennlig Hilsen
Torkil
des65 sa for siden:
Er så dårlig å finne på ting, bare rop ut hvis jeg skal legge inn et spørsmål for dere.
nøtta sa for siden:
hei naa er jo klokka 15.00 men jeg finner ikke svarene data lost
hjeeeeeeeeeeeeeelp meg :o
:D
Iset sa for siden:
:dåne:
HP sa for siden:
28% prosent av energien fra fiskefett er en fantastisk bragd! Aberet er at en blir gående rundt å lukte som et fiskeoppdrettsannlegg. Selvlysende i mørke kan en også bli da - hvis noen andre lands matvaremyndigheter har rett :D
Summer sa for siden:
nøtta: Du trykker på lenken øverst i denne tråden?
Iset sa for siden:
Hvorfor tar hun inn alt annet enn fett-spørsmål i en fett-diskusjon?? Det ligger 3 spørsmpl ute nå, bare ett av dem dreier seg om fett, og det ser ikke engang ut som et vanlig spørsmål stilt av en voksen person. Argh jeg blir sprø. Tenk på alle de virkelig gode fettspørsmålene de utelater!!! De svarer jo ikke på mer enn 7-8 spørsmål for pokker!! (høyt blodtrykk:
nøtta sa for siden:
jeg fant det ut hihi naa har jeg lest to andre intervjuer overst ogsaa ! ,
Det jeg har reagert mest paa til naa er den 12 aaringen som bare spiste frukt til lunsh .... er ikke sikkert hun saa det da !
Iset sa for siden:
Jeg klarer ikke dette mer, jeg sitter bare og hopper i stolen her nå og ser rødt!! Tror jeg må ta en lang pause etterpå, roe nervene.
ssskaldeman sa for siden:
Jag la in en fråga om detta märkliga uttalande. Ska bli kul att se om hon vågar svara.
Sten Sture
Iset sa for siden:
Jeg skal gi deg 100.000 kroner om hun svarer deg! Tro meg, de pengene kommer du aldri til å se. :p
nøtta sa for siden:
pust pust puuuuuuuuuust , husk at det er veldig bra at det blir diskutert :ja:
Summer sa for siden:
Hva er forøvrig en fedmeprofessor? hvilken utdannelse har denne dama?
themonk sa for siden:
Det fikk meg til å tenkte på en replikk fra Disney's "Et kongerike for en lama".
"Hva er det som fååår den dama til å henge sammen?" :)
Jeg sendte forresten inn et spørsmål om hun var hjernevasket. Godt mulig at hun ikke svarer på det.
Iset sa for siden:
Det lurer jeg også på. Hvis du går inn på [url]www.vektklubb.no[/url] og skroller deg HELT ned, så er det mini-intervjuer med alle "ekspertene". Der sier hun sikkert noe om det, jeg har ikke lyd på pcen her nå, er noe gale.
themonk sa for siden:
...hun burde i alle fall hatt et kurs i touch-metoden, for detta gikk treigt!
Jeg lurer på om de er klar over at de blir systematisk motarbeidet. :D
Summer sa for siden:
Ikke fett hvertfall. :lol: (måtte bare...:flau: ) meget mulig hun ignorerer den ja. :Dnøtta sa for siden:
hvem hadde ikke gjort det ?
:)
Iset sa for siden:
Herregud!
Jaja... :rolleyes:Og hvorfor svarer hun på et spørsmål om hvor mange kcal man må forbrenne for å ta av ett kg, når det står overalt på vektklubb og andre steder på nettet, og når hun har så lite tid og kapasitet til å svare andre??? Jeg blir direkte provosert!
Summer sa for siden:
Iset: Fedmeforsker og lege står det under navnet der. :)
themonk: Nei, du risikerer ikke akkurat å få senebetennelse av å refreshe siden hennes. holder meg til hver 5 minutt
Summer sa for siden:
nettopp. :)themonk sa for siden:
Sist jeg sjekka var det vel 7 000 000 kalorier i et kilo med fett men... Det er vel kanskje flisespikkeri.
Summer sa for siden:
Må man forbrenne 7 000 000 kalorier for å gå ned en kg fett? Det kan da umulig stemme, da hadde jo folk aldri gått noe ned på lavkalori...?nøtta sa for siden:
nei det er 7000 !
men atte er diskusjonen ferdig ?
des65 sa for siden:
Det gikk da veldig tregt der, nesten ingen spørsmål og svar. En virkelig dårlig diskusjon vil jeg si.
Iset sa for siden:
Ja det er 7000 kcal, det går igjen på alle slankesider og i alle slankebøker.
Jaja, 8 spørsmål på en time, tilogmed et par av dem som faktisk omhandlet det diskusjonen skulle handle om, nemlig fett. Ikke gale det... :ironisk:
guro sa for siden:
Hjelp, hvor usakellig kan et slik 'nettintervju' bli :eek:. Temaet herer "Slank av fett?". Jeg kunne ikke dy meg å måtte spørre litt gitt ... jeg vet jo det var bortkastet, men hun må hvertfall lese spørsmålet!
Iset sa for siden:
Jeg har sendt inn spørsmål, og flere her inne har gjort det, så de mangler iallefall ikke spørsmål. Men hun kaldsvetter vel bare litt fordi mange av spørsmålene dreier seg om hennes manglende kunnskaper om animalsk fett. :P
Summer sa for siden:
Det er ikke mangel på kunnskaper, hun bare trekker litt andre konklusjoner av kunnskapen enn det vi gjør.
des65 sa for siden:
Det siste spørsmålet var flott, men svaret... den dama nytter det ikke å spørre om noe, hun kan tydeligvis ingen trollbinde.
Iset sa for siden:
Ja, selvsagt. Jeg skrev litt fort. Hun har jo kunnskaper, men mangler vel egentlig litt også for å kunne si det hun sier om skadelig dyrekjøtt, aminosyrer og livsfarlig fett.
Summer sa for siden:
Hun holder på å svare enda.
Iset sa for siden:
Men hun svarer jo på alt annet enn spørsmål om fett, og det irriterer meg fordi det lager mindre plass for fett-spørsmålene! Husker det var flere i vektklubb som irriterte seg over at de svarte på tåpelige små spørsmål når de heller burde brukt tiden på å svare på de virkelig interessante spørsmålene. :sukk:
HP sa for siden:
Du må huske at utgangspunktet for "diskusjonen" nok er satt av VGs redaksjon, og at eksperten svarer på vegne av vektklubben. Kanskje de to ikke er så tett integrert likevel? :snill:Siljevanilje sa for siden:
hu derre dama hadde jo ikke tatt med hele spørsmålet mitt.
argh argh:mad: :mad: :mad:
HP sa for siden:
Slik er det med media :)
Kan du legge inn hele spørsmålet her? Kult at du fikk svar i alle fall! :ja:
Iset sa for siden:
Gjorde hun ikke?? Fy!
Dessuten snakket hun jo bare om kalorier i svaret sitt, og overså glatt at kolesterolet ditt var blitt bedre. :rolleyes:
themonk sa for siden:
Det er 7 kilokalorier i ett gram fett er det ikke? 7 kcal = 7000 kalorier. Altså 7000 kalorier i et gram fett. Eller 7000 kilokalorier i en kilo. 7000 kilokalorier = 7000000 kalorier. :rolleyes: Bare glem det der as. ;)
flap sa for siden:
Tror nok misforståelsen kommer av at 1 kcal strengt tatt er lik 1000 kalorier (kilo=1000), men det var kanskje det du mente?
Både hos forskere og på folkemunne er det likevel vanlig å bruke betgnelsen kalori på det som strengt tatt er 1000 kalorier...
themonk sa for siden:
Ja, det var det jeg mente, men bare glem at jeg sa det. Det var egentlig en helt uinteressant kommentar. :o
Jeg liker at hun bare svarer med at kjøtt og mettet fett er skadelig for kroppen. "Jeg mener et slikt kosthold er begrunnet i medisinsk uvitenhet." Hun er nå morsom også. :rolleyes:
des65 sa for siden:
Usp fikk visst med et spørsmål jeg også... sendte flere etterhvert som jeg ble litt irritert her ;)
des65 sa for siden:
Er det ikke for enkelt å si at for de det har hjulpet, så må det være pga av det varierte kostholdet de har fått? Og at kostholdet blir farlig etterhvert? Jeg skjønner ikke at kolestrolprøver liksom skal bli normalisert først, og så skal de og andre prøver bare deretter bli farlige? Hvorfor blir det normalisert før det blir dårlig på andre måter? Hmm...
mofe sa for siden:
Kan man sende inn spørsmål fremdeles? Finner liksom ikke noe sted jeg kan gjøre det...
Begod sa for siden:
Alt i alt så syns jeg ikke svarene var så ille , de var vel mest unnvikende og vage, noe som tyder på at "de" er på deffensiven. De er ikke lenger så skråsikkre som de var for et par år siden.
mofe sa for siden:
Thank god! :)
205gti16v sa for siden:
Dei har begynnt å henge seg opp i homocystein, me drive dei frå skanse til skanse;)
Det går bra detta.
Og i snart skrive eg eit lesar innlegg som eg sender til fleire aviser:)
Nåken andre som vil det? c`mon:D
205gti16v sa for siden:
Nåken som huske kva for eit vitamin som trengs for å omdanne homocystein til ufarlege aminosyrer. Trur det er eit b-vitamin.
Altså mangel på detta vitaminet fører til høge homocysteinverdiar som er farleg for hjarta, IKKJE kjøtt og animalsk fett som ho påstår, har spurd ho om det men kan ikkje sjå at ho har svart på det.
Skal bla litt i mat og helse, sikker på at eg har lest om detta der:)
I`ll be back;)
ssskaldeman sa for siden:
Vad jag har förstått är homocystein en markör, inte en risk i sig. Jag frågade en amerikansk professor en gång och han sa att jag skulle äta kött, lever och äggulor. Det är väl ungefär motsatsen till vad dagens "professor" angav.
Sten Sture
205gti16v sa for siden:
www.uib.no/info/dr_grad/2004/nurk.htm
Doktorgrad på homocystein:D
Hehehehehehehe, slår grundig(med balltre) ihel argumentasjonen hennar.
Iset: Kan du legge denna ut på Vektklubb?
Muahahahahah:D
205gti16v sa for siden:
Årsaker til forhøyet homocystein inkluderer genetiske forstyrrelser, dårlig nyrefunksjon og livsstilsfaktorer som røyking, høyt kaffeforbruk, lavt vitamininntak og vitaminmangler (spesielt folat og B12).
Ingenting om fett kjøtt, og B12 får ein hovudsakleg frå KJØTT:D
Kristian sa for siden:
:D :D :D :D :D 205 på sitt beste:D :D :D
205gti16v sa for siden:
Godt veigrep og grævla kjapp jah, og morosam å prøvekjøre(hihihi);)
Bilanalogiar:cool: .
Danioh sa for siden:
La Deux Cent Cinq slår til igjen! Fantastisk hva du finner ut, Check-it-out-Chell Magne!
Begod sa for siden:
Jeg bøyer meg i støvet for 205 gti 16 v :)
Nydelig artikkel.
Albertine sa for siden:
Jeg er altså dødelig imponert over den gutten! :)
Iset sa for siden:
:tilber:
Jeg er fristet til å sende henne den linken på mail... Er ikke vits å legge den ut på vektklubb, for ekspertene følger lite med på det forumet der. Hmm jeg tror jeg sender den på mail jeg. :D
Kristian sa for siden:
Jeg syns du skal legge den ut på vektklubb først slik at medlemene får lese det før de såkalte ekspertene får slettet det.:cool:
Iset sa for siden:
Nå har jeg lagt den inn. :D
Det var ei som hadde lagt inn en positiv tråd om Skaldeman, vet ikke om hun/han er herfra? Caxa kalte h*n seg.
Da skrev jeg et svar om min erfaring, bloggen, og la inn linken og skrev litt om den. :)
Nå får vi se da... Blir vel en saftig diskusjon tenker jeg. Jeg skrev INGENTING negativt om vektklubb, tvert imot. Var helt saklig (måtte bare si det siden alle jo vet hvilken hissigpropp jeg kan være :fnis: ). :D
flap sa for siden:
www.holistic-online.com/Remedies/Heart/heart_homecysteine.htm
Iset og hp: jeg glemte å ta kopi av hele spørsmålet mitt :P
er dessuten på jobb nå, på en annen pc.
er litt glemsk. men men
neste gang noen sånne fedmeprofessorer kommer på vg, da ska de få høre det..... høhø
Iset sa for siden:
Er denne linken så voldsomt saklig da? Den er jo skrevet på en "alternativ" side, såklart DE anbefaler et vegetarisk kosthold!
flap sa for siden:
Som fanden leser bibelen.....
Mitt hovedpoeng var jo at dette var en artikkel som nettopp underbygger det som er skrevet lenger opp i tråden. Siterer siste avsnitt:
"Foods high in B6 include meat, poultry, fish, fruits, vegetables and grain products. Major sources of B12 are meat, poultry, fish, and milk and other dairy products."
[font=Arial][/font]
Her skriver de jo at kjøtt er hovedkilde for både B6 og B12.
flap sa for siden:
Forøvrig enig i at www.holistic-online.com ikke er en særlig etterrettelig kilde, men noe av det er saklig med gode referanser.
Begod sa for siden:
Ai ,ai et slikt argument kan svært lett brukes mot oss Iset. Altså at man ikke kan ta oss seriøst fordi vi er troende lavkarbodister på en lavkarbo side. Det er jo akkurat denne type argumentasjon ernæringsrådet er kjent for.
Iset sa for siden:
Ah, da så. :p
Jeg så bare "holistic" og at de anbefalte et vegetarisk kosthold (selvfølgelig, som alle new-age-mennesker gjør) men da skjønner jeg jo hvorfor du la den ut. Merkelig at ikke Grethe-dama ser den sammenhengen, at man jo får masse B-vitaminer via dette kostholdet slik at homocystein-nivået jo ikke øker på den måten hun sier. :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.