< Tilbake til oversikten

Debatten Er Vekket Til Live!!

janmesi sa for siden:

Etter at VG trykket innlegget mitt i går så har Vektklubben rykket ut til forsvar! Fedmeeksperten svarer på spørsmål om mye fett i maten på nettet - live i dag!

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=680

Alle oppfordres til å sende inn spørsmål!!

Aline sa for siden:

haha, skal bli spennende å se hva slags svar hun gir :ja:

:)

mofe sa for siden:

SUPERT!!! :ja:

themonk sa for siden:

Hehe. Skal prøve meg på noen slemme spørsmål. :D

des65 sa for siden:

Så det var du som skrev innlegget i går? Det var kjempebra!! Flott innlegg! Det satt nok tankene litt over på andre saker, tror jeg. Fikk til og med gubben til å lese det, og han var enig.

Torkil sa for siden:

Hei jeg har lagt inn et par spørsmål.

VG har siden nyttår skrevet at slanking gir bedre sexliv, rask slanking kan man bli skaldet av, slankeoperasjon kan medføre svært alvorlig hjerneskade etc etc. Og VG har tilfeldigvis selv en fantastisk slankeklubb. Som de anslagsvis har tjent 8 millioner kr på så langt.

Når man legger inn høyde 180 og vekt 70 i BMI kalkulator får man følgende svar ;
""""Din BMI (Body Mass Index) er 21,6 og det innebærer at du er normalvektig. Om du ligger nærmere 25 enn 20 i BMI kan du, for å øke ditt velbefinnende, kvitte deg med et par kilo med hjelp fra Vektklubb.no. Men fremfor alt - Vektklubb.no kan hjelpe deg å beholde den vekten du har. Men husk, du er normalvektig og det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. Lykke til!""""

Ingen kommentarer.

Støa svarer på spørsmål i vektklubben, så regn ikke med at kritiske spørsmål blir besvart, ikke regn med å få svar på hvor mye hun tjener på å svare i slankeklubben til VG.
Med andre ord innstill deg på å bli skuffet.:(

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil sa for siden:

Jeg så en artikkel
Fettfattig kost gir lavest vekt. Konklusjon Atkins tar feil.

Her er det reelle innhold ; Interventions The intervention included group and individual sessions to promote a decrease in fat intake and increases in vegetable, fruit, and grain consumption and did not include weight loss or caloric restriction goals. The control group received diet-related education materials

jama.ama-assn.org/cgi/content/short/295/1/39

Altså den ene gruppe spiste mer frukt og grønnsaker, den andre fikk skriftlige råd.
Surprise. mer grønnsaker/frukt og mindre fett til personer med normal forbrenning gir lavere vekt enn når man ikke gjør noe.

Men at Atkins, som anbefaler kostindusert ketose som slankemetode tar feil ? Det er en konklusjon uten bakgrunn i undersøkelsen.

Men det frister sikkert noen til å kjøpe vektklubben.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Summer sa for siden:

Man kan jo være saklig og stille faglige faktabaserte spørsmål uten å være kritisk?
Noe alà: WHO sin definisjon av insulinressistenssyndrom er... (innebærer insulinfølsomhet, magefedme, overvekt osv... ), og insulinressistens og diabetes type 2 skyldes overarbeidet skjoldbruskkjertel, og for mye insulin fører til overvekt, hvorfor anbefaler dere da ikke å kutte ned på karbohydrater. Dr Fedon Lindberg og Dr. Torkil Andersen feks har jo veldig gode resultater med å roe ned på karbohydratene som gir blosdukkerstigning som gir insulinutskillelse, og på den måten hjelper med årsaken, og ikke bare kverker symptomet.

Ok da, så ble det litt kritisk likevel.. :cool:

:lol:

Summer sa for siden:

Sånnt er bare så teit. :rolleyes: Poenget er jo ikke bare å gå ned i vekt heller, man vil jo ha god helse. I vanlige lærebøker, så står det forresten at an må estimere et muskeltap på 25 % ved slanking. Men når man spiser lavkarbo, og får i seg nok proteiner, så opplever jo enkelte at musklemassen faktisk stiger. Og hvertfall ikke går ned.

Torkil sa for siden:

Hei
Da skulle du sett det jeg sendte :mad:

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Summer sa for siden:

PM?

HP sa for siden:

For at lavkalori skal fungere så må en jo forholde seg til det som en streng religon. Det er jo da klart at det ikke er lov å banne i kirka. ;) Blasfemi kan jo ikke tolereres... :p

Torkil sa for siden:

Hei
Ehhh jeg sendte det på skjemaet på VG ? det er vel der nå ?? Jeg skrev om artikkelen jeg kommenterte over, at de drar feil konklusjon på en ellers god artikkel.

Og så et spørsmål om alle skal bli slanke på VG slankekklubb eller om vi må ha forskjellige opplegg for forskjellige mennesker. Og at de første ca 50 som gikk på ketolysekuren gikk ned i kolesterol etter 6-7 uker i likhet med det andre har funnet i vitenskaplige undersøkelser.

Og så litt om hennes forhold til slankeklubben :o - hun lønnes av dem.

vennlig Hislen
Torkil

Summer sa for siden:

Torkil: :dulte: Synes det var helt greit jeg. :D

mofe sa for siden:

hehe - sant nok. Men når det er sagt - når folk kommer inn hit med kostholdsfilosofi grete roede, så er vi også en smule fiendtlige. Eller.. Hm, nei, ikke fiendtlige, det blir feil. Men vi prøver jo å overbeivse om at lavkarbo er det beste.

Eh. Dette ble bare helt feil. :o

mofe sa for siden:

det jeg TROR jeg mente, var at noen av oss blir jo helt sånn.. "Grete ROEDE??? er du... GAL????!!!!!"

:o

Iset sa for siden:

Hehe, dere altså. :lol:
Jeg gleder meg virkelig til å se svarene (og spørsmålene). Kanskje jeg egentlig bør styre unna, jeg får jo høyt blodtrykk bare av å TENKE på det....

Albertine sa for siden:

Jeg synes det er flott at Torkil som er lege stiller spørsmål. Han har i tillegg massevis av ordentlige mennesker av kjøtt og blod å høste erfaringer fra, ikke bare sånne cybermennesker som på vektklubb.no

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.