< Tilbake til oversikten

Skjærer dere av den tykke delen av baconet?

mofe sa for siden:

Eller hva heter det.. Huden? Jeg kjøper bacon i store stykker, altså ikke de flatpakkene med tynnnnne skiver.

Og da er det jo en sånn tykk "hud-sak" som er oppå.. skjærer dere av den? For blir ikke den veldig seig? Jeg steker alltid på svak varme - så da blir den jo ikke noe sprø.

Aline sa for siden:

jeg kjøper bacon uten svor... men om jeg hadde hatt svor på, så hadde jeg sikkert skjært den av :ja:

mofe sa for siden:

SVOR er det det heter ja!!

Torkil sa for siden:

Hei
Svoren er nesten rent protein, faktisk av dårlig kvalitet, og seig å tygge.
Vekk med den.
Vennlig Hilsen
Torkil

mofe sa for siden:

Ah . trodde det var fett jeg, men det er jo logisk at det er protein - det er jo hud, liksom. :)

Men da vet jeg det - tusen takk!

Albertine sa for siden:

Skjærer bort svoren ja. Ekkelt!

Iset sa for siden:

Æsj ja. Bort med den. :eek:
Jeg skjærer nesten av alt det hvite også... Liker best filetbacon, bare kjøtt og ikke noe fett. :flau:
Men så supplerer jeg med fett ved siden av da. Har feks endel fløte i eggerøra osv.

jankph sa for siden:

Æsj....??!!?????

Svoren er det beste jeg vet, og noe protein skal man jo også ha. Jeg beholder den...synes den er akkurat passe seig å tygge. Det hender jeg til og med spiser flesket rått, altså uten å steke det. Nam. Jeg antar at effekten er den samme, stekt eller ustekt?

Iset sa for siden:

:eek: :eek:

Hehe, hver sin smak. :D

nøtta sa for siden:

aldri mer bacon svor paa meg ugh :liste:

litajenta sa for siden:

Jeg spiser ikke gris i det hele tatt..

Forresten, jo! Jeg spiser bacongull...urk..

Nille sa for siden:

Jeg skjærer ikke av fettet, men somregel skjærer jeg av svoren. Kommer an på hvor tylke skivene er. Eneste svoren jeg spiser egentlig er den på svinesteika eller ribba !

mofe sa for siden:

Samme som meg, det :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.