Det måtte jo skje en dag....etter nesten 4 ukers standhaftig avhold så knakk jeg sammen og slukte endel sjokolade i dag..... trøstet meg litt med at det var hasselnøtter i den:rodme: Vel i morgen er en ny dag og nye muligheter da skal jeg være tilbake i den"rosa"sonen!!. Men dagens spørsmål går på fysisk aktivitet... Jeg skal snart gjennomføre en fysisk test ifm beredskaps oppgaver på min arbeidsplass. Dette er en ganske hard test på tredemølle med god helling ( oppoverbakke) og vi skal ha 10 kg på ryggen og gå i en viss distanse på tid og uten at pulsen går over maks puls... ( 220- alder)
Kan jeg greie denne testen når jeg nå går på ketolysekur og ikke har noe karbo. lager å svi av ?? hvordan kan jeg på best mulig måte trene meg opp til en sånn test ?? Styrketrening av bein eller bare ren kondisjonstrening ??
Sprekk skjer med jevne mellomrom - imorgen er en ny dag! :)
Du kan fylle opp glykogenlagrene dine dagen før testen - spis f.eks 40 gram (evt. mere?) karber - lavglykemiske sådan. Og spis en god frokost før du drar - med masse grønnsaker, fett og protein. :)
Hei
1.Spis godt med karbohydrater 2 dager før testen og aksepter litt vektoppgang, det går meget fort ned i gjen når du vender tilbake til kuren.
2. forklar at du er i ketose og derfor ønsker testen utsatt til du er ferdig med kuren. Dette gjelder jo helsa di. Vis dem avsnittet i boken.
En sprekk hver 4.uke er ingen egentlig sprekk. Regner man om, blir dette 12 ganger i året. Problemet mitt var at før jeg begynte med Skaldeman, skeiet jeg ut flere ganger pr.dag. Altså flere hundre ganger i året!
Nei dette tror jeg du skal glemme, og fortsette den gode trenden du har hatt!
sprekk eller ikke...det er en def.sak ja. Kanskje bedre å tenke på at jammen smakte sjokoladen godt, og nyte den istendefor fordi du vet det blir lenge til neste gang?? Dårlig samvittighet hjelper ikke, og spist er spist.
Jeg spiser nå litt sjokolade elelr annet snop på lørdager, og prøver å bare tenke på at dette er godt. Men igår fikk jeg en voldsom runde med hjertebank etter sukkerinntaket, så jeg vetsannelig ikke om det er verdt gitt..hehe. Nestee lørdag blir det 85% sjokkis tror jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.