Jeg pleier vanligvis å få DEN energien og velværet etter få dager på et lite karbo/mye fett-kosthold. Men nå er det femte dagen og jeg har fremdeles DEN hodepinen, er svimmel, vondt i kjeven, irritabel, sover dårlig osv.
Jeg er jo såklart kjent med at når man har levd på søppelkost lenge, og også skiftet hyppig mellom dietter lenge, så tar det vel enda lenger tid før kroppen venner seg til noe nytt, det er jo logisk.
Men jeg håper det slår inn snart, for jeg er virkelig helt ødelagt for tiden. Dersom det vedvarer, vurderer jeg å legge inn mer grønnsaker og evt bittelitt bær. For jeg prøvde jo ut min karbogrense med Atkins, og jeg trivdes mye bedre på 50 gram enn 20 gram, da kom plutselig energien PANG og jeg ble så lett i kroppen. Gikk ned i vekt også.
Når kom deres energi? Albertine har jo vært heldig, hun lever i sus og dus allerede, den heldiggrisen! :p
Forst maa jeg bare si ikke gi opp !!!! ikke tenk at det er bedre med Lindeberg, eller Atkins eller ja !!!
Du er paa rett vei !!! sett deg i soffaen med en kopp te og slapp av, kjenn at du gjor noe for deg selv, si det deg selv at javel naa trenger kroppen min litt ekstra hvile saa da gir jeg den det, masse som skjer i kroppen din naa vettu !!!!
:heia::heia::heia: jeg heier som bare det ( bra trim er det ogsaa :p)
Hehe jeg gir ikke opp, altså. NO WAY! :D
Kaffe drikker jeg ikke, så det er ikke det som gjør det. Det er nok bare den kraftige omstillingen, men derfor skulle jeg kanskje tatt det litt mer "slow", at jeg trappet litt ned på karbene istedetfor å nesten kutte dem UT.
Men jeg prøver et par dager til før jeg innfører mer grønnsaker og evt litt bær. Stopper vekttapet så kutter jeg jo ned. Det ser jeg jo selv.
Uffda, så synd at du har det sånn! Kanskje jeg ikke skulle ha sagt noe om min toppform...? Jeg er overbevist om at mine gode form skyldes at jeg drikker så mye vann. Ser at du drikker rundt to liter om dagen. Hva med å øke på med en liter for å se om det har noen virkning?
Nei, herlighet Albertine! Jeg fryder meg jo over hver positive ting som skjer med deg, uavhengig av hvordan JEG føler meg. :D
Jeg kan øke vanninntaket ja, det skal jeg absolutt prøve på. Takk for tipset. :klem:
Sid 250!
Så hade jag det själv de första gångerna jag anpassade kroppen. Det är bara att repetera Ketonanpassningen en gång till. Sid 250 till 262! (Jag borde kanske ha placerat det här kapitlet först i boka, men då hade väl inte någon vågat prova...)
Ikke gi opp Iset! Iallefall går du ned! Min vekt rører seg ikke, men jeg har ikke hodepine lenger. Jeg setter min lit til snoren min nå. Om ikke den virker heller, vet jeg ikke hva jeg gjør...
Jag vet vad du gör. Du fortsätter att leva på ditt nya hälsosamma sätt. Du kommer att må så bra att du inte vill byta. Det här är ingen kapplöpning och ingen slankekur. När du återvinner din hälsa normaliseras din vikt. För en del går det fort, för andra tar det längre tid. De som går ner i lugn takt är tacksamma för det efteråt...
Huffda, trist at du har det slik! Men å gi opp får du ikke lov til! Tenk på innsatsen du har gjort til nå, og tenk fine tanker. Jeg har forstått at du sliter litt innimellom, og der tror jeg løsningen er også. Akkurat nå er du innimellom, og snart er du ute i lyset.
Jeg ble beroliget av deg da jeg braste inn her for noen dager siden, håper at vi kan berolige deg litt også!
Tusen takk dere. :klem:
Må bare oppklare en liten ting; intensjonen har aldri vært å gi opp, da jeg skrev innlegget ville jeg bare ha litt trøst og spørre hvor mange som hadde det på samme måte og hvor lenge det varte hos dem. Jeg hadde aldri planer om å gi opp, så slapp av. :D
Jeg føler meg forpliktet til å fortsette pga bloggen, og ikke minst for min egen skyld og min families skyld. :)
Jeg har ingen erfaring på lave karboverdier, men i denne uke hvor jeg øvet og hvor jeg har ligget på ca 20-40 karb, har jeg bøttet ned med vann. Ca 3 l. pr dag. Det har hjulpet på mine symptomer (som liknet på dine).
Og så godt humør/humor. Jeg tror vi kan lære meget av Goggen der!:D
Takk snuppene mine. :klem:
Ja, jeg kommer ikke til å gi meg, det ENESTE alternativet blir å øke på grønnsakene og litt bær, evt litt knekkebrød (fullkorn/fiberrik), men en matvaregruppe om gangen, i den rekkefølgen. :)
Føler meg litt bedre nå, men overhodet ikke så bra som jeg har følt meg tidligere på lavkarbo, men det tar vel litt lengre tid denne gangen, dessuten skiftet jeg om til omtrent ekstrem-variant over natta, direkte fra søppelkost, så kroppen må jo omstille seg....
Får ta en dag av gangen.
Jeg så ikke dette innlegget før nå. Lurer også på hvor lang tid du brukte på å bli kvitt hodepine/andre ting?
Jeg kuttet masse karber temmelig tvert rett over nyttår, etter å ha spist masse godsaker (søtt) i jula. Jeg hadde mer eller mindre hodepine i to uker, men siden har det gått fint.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.