Jeg har prøvd å komme opp i full dose metformin i det siste (2550 mg), men kjenner at det er umulig når jeg er i ketose. Det ender opp med at jeg bare blir kvalm og ekkel, og mister matlysten fullstendig. Det er jo ingen god ting... Nå kutter jeg ned til en tablett for å unngå kvalmen, men da mister jeg vel hele virkningen. Er det noen vits i det hele tatt å ta metformin? Jeg er jo i ketose, og normaliserer hormonene fint på den måten?
Noen synspunkter?
Litajenta: metformin er IKKE et slankemiddel...
Albertine: min lege (som jeg tror du har vært innom her i trondheim også viss jeg ikke tar helt feil) sa at det var bedre at jeg tok en tabelett enn ingen... men nå har jeg aldri jobbet for å komme i ketose da, så i forhold til det vet jeg ikke. Mum tar jo metformin i ketose, så jeg vil tro det har en hensikt...
:klem:
Hei
Når du er i ketose kan ku kutte glucophage tvert! ;blodsukkerverdiene vil bli perfekte.Når du tilnærmer deg en normal kost, kan glucophage være akuell igjenn - i lavere dose. Evt Avandia som virker bedre på insulinresistens,
lykke til
Torkil
Hei
Fordi avandia ennå ikke er på vanlig blå resept, og fordi metformin er et godt ( og billigt) medikament for mange med overvekt og type II diabetes.
MVH
Torkil
Gjør det kjære Albertine. Hun du vet, sa det var bedre med en enn ingen. Det samme har de to Lindberglegene jeg har vært ho,s sagt. Men i ketose så har jeg aldri greid å komme opp i mer enn 2 tbl. pr dag. Ikke ellers heller forresten. Strevde fælt med å få i meg den dosen mens jeg var gravid også jeg.
Lykke til :klem: blåses langt nord.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.