< Tilbake til oversikten

Kalkun og stekt ris (Lindbergmat)

Summer sa for siden:

1 porsjon:

• 150g kalkun
  • 1/3 squash
  • 2 gulrøtter
  • 2 stenger selleri
  • 2 fedd hvitløk
  • 1/2 porsjon naturrris (1 porsjon er til to pers.)
  • OlivenoljeJeg setter på risen, kutter gulrøttene og har de oppi med risen, så sellerien, så squashen og til slutt hvitløken. Dette lar jeg koke med lokk, mens jeg steker kalkunen på stekepannen i masse ghee (smør til dem som kan spise det). Så etter ca 10 min, når vannet er kokt inn, så hiver jeg risen og grønnsakene over til kalkunen, lar dette surre litt med kjøttet, og presser til slutt litt sitronsaft over.

Så tar jeg det på fatet, og heller olivenolje over, og strør herbamare urtesalt over.

nøtta sa for siden:

hvorfor det ???

men det hortes kjempe godt ut, skl lage det til uka :ja:

nøtta sa for siden:

aajaa setter paa risen blond :lol: skjonte ingen ting jeg naa hihi

Summer sa for siden:

:lol: bergenser :flau:

luringen sa for siden:

ser for meg Lise som sitter med rompa oppi risen...ubetalelig! fniser uhemmet

Summer sa for siden:

knis Den blir så flat og fin av det skjønner du! kan ikke fordra luftig ris :lol:

nøtta sa for siden:

:lol:

nøtta sa for siden:

naa har jeg lagd denne mmmm, det vil si min verson av denne :flau: klarer ALDRI og holde meg til oppskriften men godt var det :sikle:

Summer sa for siden:

Få høre din da?
Alltid kjekt med inspirasjon. Jeg bruker sjelden en oppskrift riktig jeg heller. Jeg tilpasser den etter meg og det jg liker, eller det som er tilgjengelig i kjøleskapet osv.. :)

nøtta sa for siden:

okey men det er ikke sikkert du kjenner den igjen

tomatsaus med urter og kylling biter
1.5 dl ferdig kokt ris
en liten lok
1-2 fedd hvitlok
2 gulerotter
tre kyllinpolser

stek forst gulerotter; lok og polsene tilsett tomatsausen ris og hvitlok + olje

mmmmmm stapp mett

Elena sa for siden:

tror jeg lager min egen versjon.. uten ris :)
løper å mekker mat NU

det blir kylling pølser og grønnsaker :)

nøtta sa for siden:

ja uten ris blir ogsaa veldig bra, skal man ha ris er den selvsagt grov :visemuskl

Elena sa for siden:

ris ekke min ting :)

må holde meg unna for å ikke gå på karbosprekken

Summer sa for siden:

Hehe, jeg kjenner det at jeg sliter litt når jeg spiser denne ja... :o Men naturris er mer næringsrik og mindre GI enn vanlig ris da. :)

Elena sa for siden:

du er flink om du greier å bare spise naturris.. om jeg begynner med det.. så blir plutselig annen ris veldig fint også... så plutselig veier jeg over 80 kilo igjen.. grøsse :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.