Det kjennes ut som voksesmerter.. men jeg blir jo ikke høyere.. har hatt det siden jeg var liten jeg.. i perioder.. så HELT på villspor er du ikke :p går det ann å vokse når man er 19 år ? :p håpe på det for jeg er ikke feit, jeg er bare for lav.
Helene for å gi et tips om leggkramper... Den muskelen i leggen som gir kramper er lettpåvirkelig av hormoner, og krampene kan komme i forbindelsemed mensen... tenk etter om de kommer i forbindelse med at mensen kommer, eller når du har eggløsning... så tar du magnesium "forebyggende"
du har jo eggløsning selv om du går på p-piller. Kanskje det kommeran på merke,men jeg tror ikke det er den måten de virker på,at de hindrer eggløsning. Men jeg skal ikke si for sikkert da....
Min lege sa iallefall til meg at både p-piller og p-sprøyter gir beskyttelse mot graviditet ved å hindre eggløsning gjennom tilførsel av hormoner. Den virker på to måter. Den forhindrer eggløsning og påvirker slimhinnen i livmoren slik at et befruktet egg ikke får næring til å feste seg eller vokse der og slimet i livmorhalsen endrer karakter, og det blir tykkere og seigere( slik som det normalt bare er etter at man har hatt eggløsning) Sædcellene får det da mye vanskeligere med å passere livmorhalsen.
Når man slutter med pillen må hormonene må liksom "normalisere" seg igjen før man får eggløsning igjen. For noen skjer dette fort, for andre kan det ta to-tre mnd. Aner ikke hvorfor.....
Men det kan jo være en slags pille som ikke gjør noe med eggløsningen altså.. Det finnes en østrogenfri p-pille som gis til ammende. Den hindrer visst ikke eggløsningen . Spør legen din vel !
men jeg vil tro at man blir litt hormonell selv om pillen hindrer eggløsning... man får jo mensen selv om man tar pillen... jeg fikk i allefall leggkramper i forbindelse med mensen selv om jeg gikk på pillen
:ja: det er jo riktig det. Mange blir jo ekstra hormonelle på pillen :o (husker hvorfor jeg slutta med den ja......)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.