< Tilbake til oversikten

Spørsmål til Torkil

auroraborealis sa for siden:

Har du som lege noen erfaring med fett lever eller fatty liver og lav karbo dietter?
Hvordan virker en lav karbo diett med høyt inntak av fett og proteiner på leveren når man har denne diagnosen?
Jeg fikk selv denne diagnosen da mine ALAT verdier var for høye, noe som ble oppdaget da jeg skulle gi blod. Som følge av de høye ALAT verdiene så fikk jeg ikke gi mere blod.
Jeg har ikke vært å sjekket ALAT verdiene mine etter at jeg begynte med ketolyse kuren og har gått ned 26 kg i vekt.

mofe sa for siden:

Kanskje en lur moderator kan flytte denne tråden til Ketolyseforumet, så man er mere sikker på at Torkil ser den?

:)

Nille sa for siden:

done :D

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg får en del spørsmål om forhøyede leverprøver hos personer som vil benytte ketolysekuren. Mange leger vet ikke at fedme i seg selv medfører lett forhøyede leverprøver hos mange. Ketolysekuren vil i slike tilfelle bedre leverprøvene. Vekttapet vil kunne normalisere leverfunksjonen.

Det er sukker som gjør fett farlig. Fett er ikke farlig i seg selv!

I praksis kan du benytte ketolysekuren, og la din lege sjekke leverprøvene 8 og evt blodfettstoffene og nyrefunksjon ) hver måned. Alt vil med stor sansynlighet bedre seg !!!

Lykke til

r.o sa for siden:

Hei Torkil!

Håper du kan gi meg litt veiledning. Har gått på ketolysekuren (livstilen:)) siden september. Gikk ned 9 kg som også var målet. Siden beg av des har vekten begynt å krype opp igjen og har fått 2 av kiloene tilbake. da jeg er bare 156 høy, vises 2 kg tydelig når det samler seg på magen... Har sluttet å telle karber, men får utslag på ketostikken. Kan grunnen være masse fløte og ost? Bruker også en del kunstig søtning varierende med flytende natreen, sukrin og splenda.

Er glad i mat og spiser kansje for mye? Det er mye snakk om kcal på enkelte tråder, bør jeg begynne å telle de?

Er takknemmelig om jeg får svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.