Jag får väldigt mycket mail från Norge just nu. Samma frågor kommer tillbaka gång på gång och jag märker att jag inte har tid att svara. Under februari ska jag göra färdigt en liten en bok med frågor och svar till min kosthållning. Sen ska jag göra en motsvarande bok med de hundra vanligaste oppskrifterna som jag använder - sallader, feta såser, kött- och fiskrätter etc. Den blir klar under våren. Där kommer det att finnas hjälp för dem som har svårt att tillämpa principerna på egen hand.
Om jag inte hinner delta så mycket på den här listan som jag hade tänkt så vet ni vad det beror på. Jag menar dock att den som läser boken ordentligt bör kunna klara sig utan dessa handböcker.
Forstår deg så godt. Har mange spørsmål, men har vent meg til å slå opp i mine mange bøker om lavkarbo, og jeg finner alltid svaret. Iøvrig er det jo millioner av steder på nettet som har - helt sikkert det svar man er ute etter. Husk å tenke på deg selv, man lagrer fett hvis man stresser sir de kloke:D
Kokebok blir spennende!!!! :D
Jeg har faktisk tenkt tanken selv.. Har så mange oppskrifter jeg har mikset sammen i mine lavkarbo-tider. Får se hva det blir til. :D
Jeg har tenkt tanken ja, men jeg skal ned alle kiloene først, så jeg fremstår som litt mer troverdig. :p
Om et års tid så får vi se. Jeg savner virkelig en ORDENTLIG kokebok med lavkarbo/høyfett mat. De som finnes på markedet nå er som regel lavkarbo men LAVFETT også, dessuten er det mer "gourmet-mat" som jeg ikke syns noe om. Jeg savner en kokebok med SKIKKELIG hverdagsmat, sunn fettrik mat!!
Husk at du må skrive boka NÅ, og så kan du gi den ut når du har gått ned alle kiloene. Ikke vent med å skrive til etterpå, for da indikerer du jo at du ikke tror at du kommer til å greie det! ;)
Jeg tar bilder av kakene jeg lager, men skal jeg gi ut en bok så må jeg få tatt penere bilder for mange av dem har dårlig belysning og er dårlige. Her er kakedagboka mi på PK:
Men slikt lager jeg jo ikke nå lenger, utenom til andre (noen som pleier å bestille hehe, slekt og venner altså). Så nå blir det bilder av gode fete lavkarboretter fremover. :sikle:
Forresten, vaflene og brødet i den dagboka er jo fra OE (hvis du fjerner søtstoffet i vaflene da), og er rikt på fett og fattig på karbo. :)
Hvordan er det med copyright på oppskrifter, forresten? Jeg har hørt det ikke er så nøye, dersom man endrer litt på oppskriften? Eller hvordan er det? Jeg har jo veldig mange egne oppskrifter, men noen av dem stammer jo fra andre oppskrifter, altså basisen. Hvis det er streng copyright på oppskrifter så går det vel nesten ikke an å gi ut kokebøker idag?
Jeg tror at om du endrer på oppskriften så går det bra, men du bør helst endre på teksten også, slik at det ikke blir ordrett avskrift fra basisoppskriften.
Den frågan är prövad i Sverige. Här gäller att det INTE är copyright på själva oppskriften. Däremot kan det vara copyright på den skriftliga utformningen av en oppskrift, om den är originell nog. Det gäller alltså att formulera oppskriften med egna ord.
Jeg tror det er sånn her også. Litt vanskelig å ta copyright på en oppskrift, siden de aller fleste oppskrifter idag faktisk er omskrivninger av andre oppskrifter. Men jeg skal selvsagt sjekke det ordentlig opp. :)
1.The Low-Carb Gourmet
~Karen Barnaby
Rodale International Ltd
Paperback - November 4, 2005
Usually dispatched within 24 hours
List Price: £12.99 Our Price: £7.79 You Save: £5.20 (40%) Used & New from £7.79
Selv om boken heter "The Low Carb Gourmet" er det mange hverdagsoppskrifter der. Boka heter det den heter fordi Karen er gourmeten !!
[color=purple][/color]
ANBEFALES
[color=#800080][/color]
..............sånn inntil Skaldeman sin kommer !! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.