mofe sa for siden:
Leste dette på atkins-no.com/billboard/index.php/no/55
Så da vet dere det! :)
mofe sa for siden:
Leste dette på atkins-no.com/billboard/index.php/no/55
Så da vet dere det! :)
Helene sa for siden:
Tror dere jeg ville klart de siste kiloene lettere om jeg slutta på p-pillen?
kansje det hadde hjelpt å gå over til en prevansjonstype med minde mengder hormoner? som implantat eller p-ring?
jeg klarer meg ikke uten prevansjon.. men jeg liker ikke p-piller..
Albertine sa for siden:
Jeg blånekter å tilføre kroppen min noe som helst av hormoner i prevensjon, så jeg satser på metall istedet:) Tror kanskje at du hadde blitt kvitt resten uten pillene, men du må veie for og i mot. Finnes det noe annet prevensjonsmiddel for deg?
Helene sa for siden:
Jeg kan ikke bruke spiral siden jeg ikke har født.. og kondomer synest jeg er veldig mye stress og blir veldig dyrt i lengden. så lenge jeg har gratis p-piller så er det veldig billig og enkelt å gå på det..
Summer sa for siden:
Gratis?Helene sa for siden:
Staten betaler p-pillene til alle mellom 16 og 20 :D og jeg har brukt ordningen siden jeg var 16 og 4 månder så jeg har utnyttet ordningen godt :P
Iset sa for siden:
Glad jeg ikke går på pillen. :D
Jeg tør ikke bruke noe som tilfører kroppen hormoner og tukler med fruktbarheten, for jeg skal jo ha maaange barn. :lol:
silje sa for siden:
jeg kuttet ppiller en periode (ca 4 mnd), men merka ikke noe spesielt at jeg gikk mer ned da.. tror ikke det hadde noen effekt på meg.. heller ikke når jeg starta på igjen..
silje
Helene sa for siden:
har ikke lyst jeg heller.. for jeg vil jo ha barn jeg og :p men de fleste klarer jo å få barn ganske raskt etter de slutter..
jeg vuderer å slutte.. men hver gang jeg prøver å snakke med han om det blir det klaging og sutring.. fordi da må jo HAN gjøre noe..
mofe sa for siden:
Jeg er som noen av de over her, nekter å tilføre kroppen min hormoner.
Jeg vet ikke om det vil hjelpe å slutte med pillene dine Helene - men jeg mener at det er slik at noen piller fører til mere vektøkning enn andre? Kanskje du kan bytte type?
Også husker jeg at det året jeg brukte p-piller (da jeg var 16), så gikk jeg opp 2-3 kilo, selv om jeg ikke forandret kostholdet. Det KAN jo ha noe med at jeg begynte å få mere former, men iallfall.. :)
Helene sa for siden:
DA jeg begynte på p-piller gikk jeg opp 10kg første året... men tror ikke det hadde bare med pillene å gjøre ;) fordi jeg hadde gått ned rett før med en svak lavkarbo måte å spise på.. men jeg klarte å holde vekten og uten å gjøre noe spesielt helt til jeg begynte på p-pillene.. etter jeg begynte på de har jeg bare gått oppover...
dette er 3 typen jeg bruker.. første blødde jeg mye med.. andre fikk jeg høyt blodtrykk med.. og disse har jeg enda ikke merka noe til..
mofe sa for siden:
Hm.. Jeg tenkte på at du kanskje kunne slutte på pillen noen måneder, og se om det hjalp - men så tenkte jeg at om du så begynner med dme igjen, så vil du gå opp like mange kilo?
Eller ikke..
Har egentlig ikke noe godt svar jeg, Helene.. Men kanskje du skal sjekke ut p-ring (aner ikke hva det er engang jeg..), og om det har færre hormoner, og bivirkninger? Evt. p-plaster?
Elena sa for siden:
Jeg tester ut dette nå.
Sluttet med p-pillene i slutten av desember.. skal la være i 6mnd og se hvordan kroppen har forandret seg da..
inntil videre har jeg kun merket en forskjell.. at jeg ikke merker så godt på kroppen at mensen kommer...
ellers er vekta veldig (litt for) stabil enda...
Areola sa for siden:
Jeg var uten p-piller i to måneder før jul, og fikk pms på et par uker. lurte fælt på hva dette vond'et i puppene var.. :o
(begynte tidlig på p-piller, shø, aldri hatt pms, jeg..)
og guri, så vondt det plutselig var å ha mensen, OG de to ukene før. nei, da tar jeg heller hormoner altså.
Iset sa for siden:
Kroppen trenger jo å omstille seg etter årevis med kunstige hormoner, den får jo "sjokk" når den plutselig må ordne opp selv etter å ha vært "undertrykket" i årevis. ;)
nøtta sa for siden:
ja det blir nok bedre etterhvert !
Elena sa for siden:
for meg var det helt omvendt.. jeg hadde vondt i den høyre puppen før mensen hver gang når jeg var på p-piller nå de to siste gangene har jeg ikke hatt det. da har jeg vært pillefri
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.