< Tilbake til oversikten

Dårlig-frokost-spiser

Miss Vollis sa for siden:

E ikke no flink å lage frokost og slikt. E foresten ikke no gla i å spise frokost , må lixom tvinge i mæ maten om mårran.......:mad: irriterende... Spiser av og til frokostblanding men vet ikke helt om det er så lurt.. hmm any ideas please?

Summer sa for siden:

Jeg er tidvis også en dårlig frokostspiser, men jeg vet at dette hjelper på:
Å ikke spise mye på kvelden. (Å spise et lett måltid noen timer før jeg skal legge meg. Det er godt for fordøyelsen og søvnkvaliteten)
Og å holde meg til lavglykemiske karber i den grad jeg inntar disse.

Dersom du inntar frokostblanding, så kan du jo hvertfall velge Fedon sin, og kansje ha Youghurt naturell på? Eller H-melk

mofe sa for siden:

Jeg er også dårlig til å spise frokost.. Har liksom ikke lyst på noe. Ikke lyst på noe tørt, og ikke noe fett.

Iset sa for siden:

Du MÅ ikke spise frokost. Selv spiser jeg 1 - 1,5 timer etter at jeg har stått opp, men det er jo enkelt for meg siden jeg er hjemmeværende mamma. Noen må jo gå litt mer etter klokka pga jobb og slikt.
Men jeg mener man skal spise når man er sulten, enten det er med en gang man står opp eller 1-2 timer etterpå. Om det funker og du ikke blir helt sløv da.

Hva med et hardkokt egg med litt majones på? Det er jo greit å spise i hånda. Eller noen biter fetaost dyppet i majones/rømme? Eller en smoothie/proteinshake (med fett i)?

Summer sa for siden:

...å...:o Jeg kaller det frokost selv om jeg ikke spiser før 1-2 timer etter jeg kommer meg opp. Jeg spiser skjelden før etter poden er ute av døren. :flau:

nøtta sa for siden:

:eek: jeg er saann som spiser rett etter dusjen, og dusjen er rett etter jeg har staatt opp, og staatt opp er rett etter jeg har vaakna :D

Summer sa for siden:

Hehe... jeg står gjerne opp i åttetiden, steller poden, lager grøt til poden, kler på poden, sender han ut døren (litt over ni), så skrur jeg på maskinene og sjekker om det har skjedd noe i denne verdenen her. Og SÅ begynner jeg å bli klar for noe mat... Da er klokken ofte blitt mellom halv ti og elve. :p

Iset sa for siden:

Jeg har oppdaget at når jeg spiser mye fett og veldig lite karbo, så går det 1-2 timer før jeg er sulten når jeg står opp. Spiser jeg Fedonkost eller sukret mat, er jeg SINNSSYKT sulten med EN gang jeg står opp. :)

Nille sa for siden:

Jeg er aldri sulten om morningen, men opplever at kroppen min OG hue mitt, reagerer raskere om jeg spiser frokost. Jeg spiser jo aldri sukker og skjelden kunstig søtstoff og iallefall garantert ikke til frokost.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.